English

اطلس مراتع کشور تهیه می‌شود

اطلس مراتع کشور با اجرای پروژه ملی رقومی‌سازی محدوده‌های ممیزی مراتع و طرح‌های مربوط به آن تهیه می‌شود.

اطلس مراتع کشور تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، ، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: تهیه اطلس مراتع یا نقشه پوشش گیاهی، نخستین گام برای پایش و ارزیابی عرصه‌های مرتعی با هدف حفاظت، احیا و توسعه مراتع موجود و تهیه بانک اطلاعات پایه و موضوعی است.

ترحم بهزاد افزود: در این راستا با تنظیم موافقتنامه‌ای از محل اعتبارات طرح حفاظت، پایش و کمک به احیای مراتع کشور، پروژه ملی با عنوان رقومی‌سازی محدوده‌های ممیزی مراتع و طرح های مرتعداری برای دو سال تعریف شده است.

وی اعتبار اجرای پروژه ملی رقومی‌سازی محدوده‌های ممیزی مراتع و طرح‌های مرتعداری را ۶ میلیارد تومان برآورد کرد.

بهزاد اظهار داشت: اجرای پروژه رقومی‌سازی سامان‌های عرفی مراتع از طریق سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی (Gis) و مدیریت جامع منابع طبیعی(Samta)  صورت می‌گیرد.

وی هدف از رقومی‌سازی سامان‌های عرفی را یکپارچه‌سازی، موزاییک کردن و رفع تداخلات مرزی سامان‌ها به منظور اجرای دقیق عملیات‌های اصلاح، احیا و توسعه و بهره‌برداری بهینه از مراتع عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این پروژه مطابق با برنامه زمان‌بندی طراحی شده از مهر ماه سال جاری در هفت استان آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، خراسان شمالی، سمنان، یزد و کرمان از طریق شرکت مهندسان مشاور به مرحله اجرا خواهد رسید و مابقی استان‌ها مطابق با شرح خدمات ابلاغی عمل خواهند کرد.

وی اذعان داشت: با اجرای این پروژه، تمام نقشه‌های مراتع از حالت دستی به صورت سیستماتیک درآمده و دارای مختصات جهانی می‌شوند.

بهزاد خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار سامان عرفی با مساحتی حدود ۴۰ میلیون هکتار در سطح ممیزی مراتع و ۲۸ میلیون هکتار در محدوده طرح‌های مرتعداری رقومی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه