English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جزئیات تامین اتوبوس در پایانه‌های مرزی برای بازگشت زوار اربعین

داریوش امانی گفت: با پیش‌بینی تمهیدات لازم در پایانه‌ها جهت بازگرداندن زائران حضرت اباعبدا...‌الحسین(ع)، هم اکنون 700 دستگاه اتوبوس در پایانه‌برکت در مجاورت پایانه‌ مرزی مهران آماده انتقال و جابه‌جایی زوار است.

جزئیات تامین اتوبوس در پایانه‌های مرزی برای بازگشت زوار اربعین

به گزارش خبرگزاری موج ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای طرح جابه جایی زائران اربعین تا 24 شهریور ماه در مجموع 49,200 سرویس برای رفت و برگشت زائران اختصاص یافته و یک میلیون و ۱۰۴ هزار نفر زائر جابه‌جا شده اند.
وی با بیان این‌که از تعداد زائران انتقال یافته از مبادی داخل کشور به مرزهای 6 گانه اربعین 467 هزار نفر از طریق مرز مهران در بازه زمانی 1 تا 24 شهریور ماه به عتبات‌عالیات مشرف شده اند، افزود: بر این اساس 61 درصد از زائرانی که با وسایل حمل و نقل عمومی از طریق مرزهای زمینی مشرف شده اند از مرز مهران مراجعت کرده اند و مرزهای شلمچه و چذابه به ترتیب 32.5  و 3.5 درصد سهم داشته اند، همچنین سهم مرز خسروی از این جابه‌جایی 2.9 درصد بوده است.
امانی با اشاره به این‌که از اول تا 24 شهریور ماه 765 هزار زائر اربعین از طریق حمل و نقل عمومی در قالب 35 هزار سرویس اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌کرایه به مرزها منتقل شده اند، خاطرنشان کرد: سهم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه از انتقال این تعداد زائر به ترتیب  92.1، 5/5 و 2.4 درصد و این سهم در سرویس های ارائه شده به ترتیب معادل 75.4، 8.6 و 16.1 درصد است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار انتقال زائران از مرزهای خروجی اربعین در بازه زمانی 7 تا 24 شهریورماه گفت:از تعداد زائرانی که پس از خاتمه زیارت در کشور عراق و مراجعت به پایانه‌های مرزی به مقاصد داخل کشور جابه‌جا شده اند، 252 هزار نفر از مرز مهران بازگشته‌اند که از این حیث، مرز مهران در بین سایر مرزها سهم 74.2 درصدی داشته‌است و مرزهای شلمچه با 23.4 درصد، چذابه با 1.7 درصد و خسروی با 5 درصد در بازگشت زائران سهیم بوده‌اند.
امانی با بیان این‌مطلب که از 7 تا 24 شهریور ماه تعداد 339 هزار زائر اربعین حسینی از طریق حمل و نقل عمومی طی 14,200 سرویس اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌کرایه از مرزهای شش‌گانه اربعین منتقل شده‌اند، گفت:سهم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه از انتقال این تعداد زائر به ترتیب 96.4، 5 و 3.1 درصد است و این سهم در سرویس‌های ارائه شده به ترتیب برابر 73.7، 1.4 و 24.9 درصد است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز از امیدواری کرد با مدیریت مناسب سفر توسط زائران عزیز، همراهی شرکت‌ها، مالکان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و با بسیج تمامی امکانات، نیروها و ظرفیت‌ها و تعامل دستگاه‌های مربوطه، زوار حضرت اباعبدا...الحسین(ع) با ایمنی و سلامت کامل و در اسرع وقت به مقاصد خود بازگردند.
وی با اشاره به پیش‌بینی سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ در اربعین امسال برای تامین ناوگان مورد نیاز زائران در سفرهای بازگشت گفت: زائران پس از خاتمه زیارت در خاک عراق و قصد حرکت به سمت مرز، نام مرز مورد نظر خود را که مقرر است از طریق آن به کشور بازگردند را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند تا زمان ورود به مرز با پیش‌بینی لازم، امکانات و ناوگان لازم فراهم شود و زوار عزیز در کمترین زمان به مقاصد خود عزیمت کنند. 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زوار عزیز می‌توانند شکایات، انتقادات و نقطه‌نظرات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱، سایت ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ انعکاس دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی