English

خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون تن رسید

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید گندم با بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن افزایش نسبت به سال گذشته، به مرز ۹ میلیون تن رسید.

خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون تن رسید

به گزارش خبرگزاری موج،  سید سعید راد با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون، 8 میلیون و 934 هزار تُن گندم خریداری شده است، در صورتی که سال گذشته تا همین زمان، 6 میلیون و 609 هزار تُن گندم خریداری شده بود، افزود: خرید گندم در 4 ماه و نیم نخستِ سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال 1401 از رشدی بالغ بر 2 میلیون و 325 هزار تُن برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید گندم در استان خوزستان یک میلیون و 720 هزار تُن، استان فارس نزدیک به یک میلیون تُن، استان‌های کردستان و کرمانشاه مجموعاً بیش از یک‌ونیم میلیون تُن و استان‌های گلستان و آذربایجان غربی مجموعاً بیش از یک میلیون تُن بوده است، اظهار کرد: بعد از این 6 استان به‌ترتیب در هر یک از استان‌های لرستان، خراسان رضوی، همدان و ایلام بین 300 هزار تا نیم میلیون تُن گندم خریداری شده است.

راد با بیان اینکه رشد خرید گندم در فارس بیش از نیم میلیون تُن، خوزستان 360 هزار تُن، کرمانشاه 280 هزار تُن و کردستان 270 هزار تُن بوده است، تصریح کرد: بعد از این 4 استان، به‌ترتیب هر یک از استان‌های لرستان، ایلام، آذربایجان غربی و بوشهر بین 100 تا 200 هزار تُن رشد خرید گندم داشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام خریدِ 134 هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان، خاطرنشان کرد: تاکنون 70 تا 96 درصد از مطالبات کشاورزان 10 استان و 50 تا 69 درصد از مطالبات کشاورزان 7 استان دیگر، بابت تحویل گندم پرداخت شده است و پیگیری واریز مابقی طلب این عزیزان نیز به‌صورت شبانه‌روزی در جریان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه