English

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس بر حفظ ثبات بازار نفت تأکید کردند

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین طی نشستی غیررسمی بر حفظ ثبات در بازارهای جهانی نفت خام تأکید کردند.

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس بر حفظ ثبات بازار نفت تأکید کردند

به گزارش خبرگزاری موج، نشست غیررسمی شماری از وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک ) و اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک) در حاشیه نخستین روز هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین برگزار شد.

در این نشست، وزیران نفت و انرژی کشورهای ایران، عربستان‌سعودی، امارات متحده عربی، عراق، گینه استوایی و چند کشور دیگر حضور داشتند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای یادشده در این نشست غیررسمی درباره وضع کنونی بازارهای جهانی نفت خام تبادل‌نظر و حاضران در این نشست همچنین بر حفظ ثبات در بازار نفت و ادامه سیاست‌های موجود در بازار تأکید کردند.

وزیران نفت و انرژی حاضر در این نشست غیر رسمی، همچنین بر همدلی در تصمیم‌گیری و اجرای سیاست‌ها برای حفظ ثبات در بازار تأکید کردند و این اقدام را به نفع بازار کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت دانستند.

این نشست غیر رسمی با توافق کلی وزیران نفت و انرژی کشورهای حاضر و موافقت همگی آنها درباره ادامه روند تثبیت بازار نفت پایان یافت.

هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک امروز به کار خود پایان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه