English

وام نوسازی مسکن در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

وام نوسازی مسکن در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی در جلسه ۱۶ خرداد سال جاری این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

وی افزود: برای نخستین‌بار سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی ایجاد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بر اساس این مصوبه که ۲۴ خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله تعیین شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند.

آیینی فرصت‌های ایجاد شده را گام‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌هایی پیرامون بافت‌های تاریخی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدامات نوسازی بافت ها در سراسر کشور سرعت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه