English

همکاری اداره میراث فرهنگی و شهرداری دزفول جهت مرمت‌ آثار باقیمانده بافت تاریخی شهر

در جلسه مشترک سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دزفول، سرپرست شهرداری و برخی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری مقرر شد شهرداری نسبت به مرمت برخی آثار موجود در بافت تاریخی که در معرض خطر قرار دارند همکاری‌های لازم را با اداره میراث‌فرهنگی انجام دهد.

همکاری اداره میراث فرهنگی و شهرداری دزفول جهت مرمت‌ آثار باقیمانده بافت تاریخی شهر

به ‌گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حمیدرضا خادم، سرپرست اداره میراث‌فر هنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دزفول، گفت: به‌ منظور تسریع در امورات و ارایه خدمات مطلوب به مردم معضلات و چالش‌هایی وجود دارند که با گفت‌وگو و تعامل بین این ۲ دستگاه حل خواهند شد.

او افزود: با توجه به شرایط اقتصادی که مردم آن را لمس می‌کنند با تعامل میان ۲ دستگاه باید بستری فراهم کنیم که مشکلات و معضلاتی که مردم با ادارات ما دارند کمتر شده و دل آن‌ها را نسبت به این قضیه آرام کنیم.

خادم یکی از راه‌کارهای حفظ بناهای تاریخی در بافت قدیم دزفول را تغییر کاربری بناهای تاریخی از مسکونی به گردشگری عنوان کرد و گفت: این اقدام نیاز به ورود سرمایه‌گذاران در این حوزه را دارد و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران است.

خادم همچنین به موضوع صنایع ‌دستی هم اشاره کرد که در این زمینه در خصوص راه‌اندازی بازارچه صنایع‌ دستی در دهه فجر در محل پارک دولت و راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی کپو توافقات لازم بین ۲ دستگاه به عمل آمد.

در ادامه این جلسه، عباس یوسفی‌نژاد، سرپرست شهرداری دزفول، اظهار کرد: لازمه حفاظت و صیانت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی و بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان صنایع ‌دستی و احیای هنرهای ارزشمند شهرستان دزفول، هم‌افزایی و تعاملات دستگاه‌های اجرایی است که در این میان شهرداری و میراث ‌فرهنگی نقش بسزایی در این زمینه دارند.

وی اجرای برنامه‌های مشترک و بسترسازی لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را از اهداف مهم شهرداری دزفول برشمرد و افزود: بر همین مبنا ضرورت دارد همکاری‌ها بین شهرداری و میراث‌ فرهنگی بیش از پیش گسترش یابد.

او تأکید کرد: قطعا تعاملات و همکاری‌های شهرداری با سرپرست جدید اداره میراث ‌فرهنگی تداوم خواهد داشت تا شهروندان در آینده نزدیک شاهد بازخورد مثبت این تعاملات و در نتیجه رفع مشکلات زیرساختی و توسعه و رونق بیش از پیش حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه