English

دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران در پاسخ به خبرگزاری موج:

سواحل مکران همه مزیت های مناطق آزاد را خواهد داشت

حسین دهقان درباره مشوق های سرمایه گذاری در منطقه مکران گفت: هدف توسعه مکران ایجاد زنجیره کامل بخش صنعت است، به همین دلیل همه مزیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین مقررات سرمایه گذاری برای این منطقه اعمال خواهد شد.

سواحل مکران همه مزیت های مناطق آزاد را خواهد داشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران در نشست خبری با اصحاب رسانه، دولت سیزدهم پروژه مکران را به عنوان یک پروژه ملی می بیند، گفت: تقاضای فرامنطقه ای برای توسعه مکران وجود دارد، به همین دلیل بودجه ویژه ای برای سازمان توسعه سواحل مکران دیده شده و نوع ویژه ای از حکمرانی برای این منطقه دیده شده اما همه دستگاه ها برای تحقق اهداف پیش بینی شده  باید همکاری کنند.

حسین دهقان با بیان اینکه نخستین اقدام توسعه زیرساخت ها همچون برق، آب، راهها، بندر و... است که باید اعتبارات توسط دولت تامین شود اما دولت محدودیت مالی دارد، افزود: به همین دلیل سازمان ساز وکارهای مالی پیش بینی کرده و توافقی با صندوق توسعه ملی داشته ایم که علاوه بر انتشار اوراق در مشارکت هم همکاری داشته باشد. همچنین توافقاتی با بانک ها، صندوق های ملی استانی و همچنین تامین مالی از طریق بورس را دنبال کرده ایم.

او با تاکید بر اینکه سند آمایش سرزمینی برای منطقه مکران وجود دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی سند آمایش سرزمین مکران با توجه به وضعیت کنونی و روابط منطقه ای در حال به روز رسانی است.

او افزود: در مسیر توسعه زیرساخت ها می تواند مشارکت کشورهای خارجی را جذب کنیم و در مقطع کنونی کشورهای چین، روسیه و شاید کشورهای همسایه برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند، هرچند معتقد هستیم که سرمایه گذاری در مکران با حفظ اکوسیستم و هویت محلی خواهد بود.

دهقان با بیان اینکه منطقه بین میناب تا چابهار را مکران در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: مکران به دلیل ظرفیت های کریدوری، منابع طبیعی و ژیوپولتیکی می تواند به موتور توسعه کشور بدل شود. به طور قطع توسعه هر یک از شکل های حمل و نقلی زمینه ایجاد هاب حمل و نقلی در این منطقه را توسعه دهد.

او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره مشوق های سرمایه گذاری در منطقه مکران گفت: هدف توسعه مکران ایجاد زنجیره کامل بخش صنعت است، به همین دلیل همه مزیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین مقررات سرمایه گذاری برای این منطقه اعمال خواهد شد. همچنین به دلیل اینکه ۸۰۰ کیلومتر ساحل دارد و متصل به آبهای آزاد است روی اقتصاد دریا محور تمرکز داریم و حمایت های لازم از سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه