English

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرگزاری موج:

ایران در حوزه آی سی تی و هوش مصنوعی با کشورهای دوست همکاری می کند

سید محمد رضوی گفت: ایران در سطح ای سی تی قابلیت عرضه خدمات دارد و با کشورهای هم سطح می توانیم پروژه های مشترک داشته باشم و از طرف دیگر به دنبال جذب دانشجویان خارجی در بخش آی سی تی هستیم.

ایران در حوزه آی سی تی و هوش مصنوعی با کشورهای دوست همکاری می کند

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، ضمن اشاره به اینکه نقش دیده بانی آی سی تی به عهده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: مطالعه روند ای سی تی در جهان رصد میشود تا ایده های جدیدی به تصمیم گیران در بخش فناوری ارائه شود.

سید محمد رضوی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین چالش بخش خصوصی در حوزه آی سی تی گرانی تجهیزات است، افزود: در چند وقت اخیر امکانات و تجهیزات در حوزه آی سی تی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

او با تاکید بر اینکه در طراحی زیرساخت ها و حمایت از تجاری سازی فناوری فعالیت داریم، گفت: در حال حاضر مرکز توسعه و نوآوری هوش مصنوعی راه اندازی شده تا با ورود هوش مصنوعی به بخش های مختلف بستر توسعه و خدمات بهتر فراهم شود.

او افزود: در سال های اخیر ارتباطات بین المللی در بخش پژوهش های آی سی تی همکاری نداشته ایم شاید یکی از دلایل آن کرونا و عوامل غیرسازمانی بوده است و در مقطع کنونی قصد داریم با نهادهای استانداردسازی، مراکز آموزشی، پژوهشی و... همکاری داشته باشیم و با سازمان بین المللی مخابرات در بخش آی تی یو تی و همچنین با انجمن مهندسان برق و الکترونیک جهان در بخش های آموزشی و... همکاری داریم. ایران در سطح ای سی تی قابلیت عرضه خدمات دارد و با کشورهای هم سطح می توانیم پروژه های مشترک داشته باشم و از طرف دیگر به دنبال جذب دانشجویان خارجی در بخش آی سی تی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه