English

وزیر راه و شهرسازی:

سیاست ما واگذاری زمین است تا محدوده شهرها باز شود و احتکار زمین شکسته شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین ۵۰ نقطه برای مشارکت با سرمایه گذاران آماده سازی و شروع می شود.

سیاست ما واگذاری زمین است تا محدوده شهرها باز شود و احتکار زمین شکسته شود

به گزارش خبرگزاری موج، امروز طی نشستی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به همراهی معاونین و رؤسای شرکت‌های تابعه و همچنین هلدینگ‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء دیدار و در مورد پروژه‌های جاری مسکن، خطوط راه‌آهن، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و حل مسائل و گره‌گشایی از پروژه‌های مسکوت، بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین‌در این نشست تعاریف نوین در حوزه مسکن و پیشنهادات جدید روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها و تشکیل کارگروه‌های ویژه مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی به همت والای این مجموعه اشاره کرد و گفت: افتخار آفرینی قرارگاه خاتم در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد شجره طیبه ای که در حوزه سازندگی شکوفا شده و در بخش‌های مختلف کشور اعم از جاده‌ای، ریلی، نفتی، راهسازی، کشاورزی، آب و فاضلاب و.. نقش آفرینی می‌کند که روز به روز به لحاظ دانش غنی‌تر و به لحاظ اجرا، قوی‌تر عمل می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: به لطف خدا همراهی منسجمی میان وزارت راه وشهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء وجود دارد، در این راستا بایستی برای هرکدام از موارد مطروحه کارگروه ویژه تشکیل دهیم و موضوع مسکن که اشاره شد یکی از این بخش هاست که اقداماتی هم صورت گرفته اما با جهت گیری مثبت و جدیدی که می‌تواند شکل بگیرد، در شرایط کنونی ضرورت دارد به نیاز مردم پاسخ بدهیم موضوع مسکن از مجرای قانون پیش برود و منجر به اشتغال زایی و تأمین اهداف دولت شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در وزارتخانه مدل‌های جدیدی تعریف شده، قرارگاه مسکن تشکیل شده و ۵۰ نقطه نیز معلوم شده که با شیوه‌هایی که به لحاظ مالی برای هلدینگ ها مطلوب باشد، آماده سازی و شروع شود.

وی تصریح کرد: سیاست ما واگذاری زمین است که این عملیات باید امسال و سال بعد در نقاط هدف سرعت بگیرد. همچنین محدوده شهرها باز شود و احتکار زمین شکسته شود.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بایستی به روش‌های نوین فکر کنیم و مطابق با ابزارها و بستر موجود پیشنهاد ارائه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفرهای اخیر خود و دیدار با مقامات کشورهای قطر، امارات، عراق و سوریه گفت: پروژه چابهار_زاهدان و مسیر شمال به جنوب در منطقه تعریف شده و موضوع روز کشورهای منطقه است که برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است، که این پروژه‌ها اثرات سیاسی و اقتصادی مستقیمی دارد و باید سرعت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی