English

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن:

بیش از ۳هزارمتقاضی برای ساخت مسکن درطرح جوانی جمعیت، زمین تخصیص داده شده است

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: به بیش از ۳ هزار متقاضی برای ساخت مسکن در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زمین تخصیص داده شده است.

بیش از ۳هزارمتقاضی برای ساخت مسکن درطرح جوانی جمعیت، زمین تخصیص داده شده است

به گزارش خبرگزاری موج، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با حضور در در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر به توضیح فرایند آماده سازی و تأمین زمین در نهضت ملی زمین و مسکن ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و افزود: اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از زمان تصویب قانون تا تصویب آئین‌نامه و همچنین ابلاغ دستورالعمل درباره نحوره واگذاری زمان نسبتاً طولانی طی کرد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن عملیات آماده سازی و تأمین زمین را یک پروسه زمان‌بر دانست و گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تکالیف قانونی نسبت به تأمین زمین برای خود طرح، تأمین زمین برای اقشار ویژه ایثارگران و تأمین زمین در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر عهده دارد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تا کنون تخصیص زمین به بیش از ۳ هزار متقاضی در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده است.

وی افزود: تا کنون ۲۲ هزار هکتار زمین در حال آماده سازی در مراحل مختلف قرار دارد و در برخی شهرها واگذاری‌ها انجام شده است.

مالکی تاکید کرد: همچنین به تمام استان‌ها اعلام کردیم که اولویت اول ما قانون جوانی جمعیت است و واگذاری‌ها باید هرچه سریع‌تر در این حوزه انجام شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به پیچیدگی‌های فرایند تأمین زمین گفت: قرارگاه ویژه به این منظور در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و به صورت شبانه‌روز مشغول فعالیت است.

مالکی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود زمین در برخی استان‌ها اشاره کرد و گفت: استان‌های شمالی با کمبود اراضی مواجهند چرا که اراضی دولتی در این استان‌ها یا جنگل است، یا مراتعی است که اجازه ساخت و ساز در آن‌ها وجود ندارد و یا اراضی کشاورزی حاصلخیز درجه یک و دو است که نباید مورد استفاده برای ساخت و ساز قرار گیرد.

وی ادامه داد: در استان‌های همدان و کردستان نیز به دلیل توپوگرافی خاصی موجود، اراضی کافی برای ساخت مسکن وجود ندارد.

مالکی شهرهای سنندج و مریوان را از جمله شهرهای فاقد اراضی دولتی دانست و افزود: وزارت نیرو برای اراضی استان کرمان بحث وجود مناطق سیلابی را مطرح کرده است که قابلیت بارگذاری مسکونی ندارد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در استان‌هایی که زمین دولتی و ملی وجود ندارد، در حال توافق با مردم هستیم و مشوق‌هایی نیز برای آن در نظر گرفتیم که از اراضی مردم یا نهادها و حتی نیروهای مسلح برای الحاق به محدوه شهرها و توسعه شهرها استفاده کنیم.

وی در ادامه به برنامه وزات راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت اشاره کردو گفت: اولویت اول سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین و اجرای قانون است و این موضوع به همه ادارات راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

مالکی خاطر نشان کرد: برای مثال در استان قزوین اراضی موجود در داخل محدوده شهرها در اختیار طرح قرار گرفته است و حتی زمین از بخش خصوصی خردیداری کرده و در اختیار طرح قرار داده شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: ما صرفاً به دنبال ابجاد مالکیت برای خانواده‌ها نیستیم بلکه به دنبال ساخت و ساز مسکن هستیم و می‌خواهیم زمینی تحویل دهیم که قابلیت ساخت و ساز داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه