English

سوریه از ایران سال گذشته چه محصولاتی خریده است؟

میزان صادرات محصولات مختلف از ایران به سوریه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش حدود ۱۱ درصدی مواجه شده که درآمد ارزی آن نیز تقریباً به همین میزان رشد پیدا کرده است.

سوریه از ایران سال گذشته چه محصولاتی خریده است؟

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۹۴۷ تن انواع محصولات مختلف به ارزشی بالغ بر ۲۴۱ میلیون و ۷۴۰ هزار دلار انواع محصولات مختلف از ایران به سوریه صادر شده است که از نظر وزنی ۱۰.۵۷ درصد و از نظر درآمد ارزی ۱۰.۷۶ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

در این میان نگاهی به جداول و ردیف تعرفه‌های مختلف گمرکی نشان می‌دهد که بیش از ۳۴۰ کد تعرفه مختلف، فهرست صادراتی ایران به سوریه را در سال گذشته تشکیل می‌دهد که بیشترین میزان آن مربوط به اجزا و قطعات توربین‌های بخار با ارزشی بالغ بر ۶۷ میلیون دلار است.

انواع محصولات کشاورزی از شیر خشک، لبنیات تاانواع میوه و غیره نیز دومین رتبه را در صادرات به سوریه به خود اختصاص داده که به بیش از ۳۶ میلیون دلار می‌رسد. در این میان بیش از ۱۵ میلیون دلار شیر خشک صنعتی و شیر خشک اطفال، بالغ بر سه میلیون دلار انواع گوجه فرنگی گلخانه‌ای و غیر گلخانه‌ای و بیش از دو میلیون دلار انواع پسته و مغز پسته به سوریه در ۱۲ ماه سال گذشته صادر شده است.

همچنین انواع دارو با مصارف انسانی و دامی در سال گذشته به سوریه صادر شده که ارزشی بیش از ۳۲ میلیون دلار دارد و سومین گروه کالایی صادراتی به این کشور محسوب می‌شود.

پس از آن انواع درزگیر و واشر مربوط به خودروهای سبک و وانت با بیش از ۱۵ میلیون دلار و انواع آهن و فولاد و محصولات تولید شده از آن‌ها با ده میلیون دلار در رتبه‌های بعدی سبد صادراتی ایران به سوریه قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی