English

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

پروازهای ایران - سوریه تا ۵۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درحال حاضر بخش آموزش‌ها و تعمیر و نگهداری آموزش نفرات مراقبت پرواز در حال انجام است و پروازهای ایران-سوریه برقرار است که از ۱۵ خردادماه افزایش می‌یابد.

پروازهای ایران - سوریه تا ۵۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد محمدی‌بخش در خصوص سفر خود همراه با وزیر راه و شهرسازی به کشور سوریه گفت: این سفر تحت عنوان کمیسسیون مشترک ایران و سوریه به ریاست وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شد و هدفگذاری جابه‌جایی سالانه ۵۰ هزار مسافر میان ایران و سوریه توسط ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: موضوعات و محورهای حمل‌و نقل در حوزه هوایی، همکاری‌ها و افزایش پروازهای فی‌مابین در حوزه مسافر و بار به‌خصوص زائرین حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) بود که با انجام پروازهای منظم و برنامه‌ای، ان‌شاالله بتوانیم تردد ۵۰ هزار نفر در سال را محقق کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تشریح کرد: بین دو کشور موضوعاتی درباره فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و همچنین تعیین شرکت‌های هواپیمایی طرفین برای انجام پروازها مطرح شد. همچنین انجام پروازهایی که به‌طور مشخص در شهرهای مختلف ایران و فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر دمشق انجام‌ می‌شوند، تعداد پروازها و برنامه روزانه هفتگی و سالانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

محمدی‌بخش خاطرنشان کرد:‌ هماهنگی‌های فرودگاهی و هماهنگی‌های مورد نیاز با بخش‌های مختلف و سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تحت عنوان یک سند انجام شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، توافق در بخش استاندارد و مراکز آموزشی، تعمیرات و خدمات در حوزه هوایی و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بخش بازسازی و نوسازی فرودگاه‌های سوریه از جمله فرودگاه دمشق و نصب تجهیزات توسط جمهوری اسلامی در قالب یک کارگروه مشترک حاصل شد.

محمدی‌بخش ادامه داد: در خصوص آموزش نفرات تخصصی هوایی سوریه در این حوزه نیز مورد توافق قرار گرفت و با افزایش پروازهای طرفین در حوزه زائر و تجار می‌تواند فصل جدیدی از روابط ایران و سوریه رقم بخورد.

وی یادآور شد: بخش آموزش‌ها و تعمیر و نگهداری آموزش نفرات مراقبت پرواز در حال انجام است، پروازها نیز در حال انجام است اما برقراری پروازهای بیشتر تا سقف معین، از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه