English

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در گفتگو با خبرگزاری موج:

بانک ها ارز تامین مواد اولیه را تخصص نمی دهند

علیرضا شهیدی گفت: در شرایط کنونی بانک ها برای دریافت ارز پول را بلوکه می کنند و از طرف دیگر اعلام می کنند ارز ندارند. از طرف دیگر شرکت های تولیدی مواد اولیه برای تولید ندارند.

بانک ها ارز تامین مواد اولیه را تخصص نمی دهند

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه سه ماهه تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه لوازم خانگی با مشکل مواجه شده است، گفت: در سه ماهه آخر سال 1401 با فشار وزارت صنعت و معدن و تجارت تولید افزایش داشت و بخش عمده مواد اولیه خود را مصرف کرده اند و در مقطع کنونی مواد اولیه کافی برای تولید وجود ندارد و سردرگمی ارزی ادامه دارد.

علیرضا شهیدی با بیان اینکه در مواقعی که بانک مرکزی تخصیص ارز می دهد بانک  عامل ارز کافی برای تامین حواله ارزی ندارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی بانک ها برای تحویل ارز، پول را بلوکه می کنند و همین مساله هم مشکل ساز شده اند.

او با تاکید بر اینکه مشکل اصلی تولید لوازم خانگی بازار نیست، تصریح کرد: قیمت‌ لوازم خانگی از تیر سال 1401 تغییر نکرده است و در آن زمان قیمت ارز 25 هزار تومان بود و از طرف دیگر تورم عمومی هم در کشور بیش از 40 درصد بالا رفته است و مسئولان به بهانه اینکه اعلام رشد قیمت ارز منجر به التهاب می شود، به همین دلیل برای تغییر قیمت ها بهانه تراشی می کنند.

شهیدی با تاکید بر اینکه در مقطع کنونی گران فروشی وجود ندارد و تنها قدرت پول ملی تضعیف شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی دولت برای حل مشکلات ناشی از تولید لوازم خانگی باید به دنبال رفع مشکل تخصیص ارز باشد، زیرا در شرایط کنونی خطوط تولید با 30 درصد ظرفیت تولید می کنند و اگر با ظرفیت کامل تولید کنند، مواد اولیه آنها تمام می شود و بعد باید کارخانه را تعطیل کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: در شرایط کنونی کارخانه ها نمی توانند قیمت روی کارتن را تغییر دهند اما مساله ای که وجود دارد این است که عرضه کم شده و از طرف دیگر در یک سال گذشته نمی توانیم محصولی پیدا کنیم که گران نشده باشد، اما مسئولان به لوازم خانگی گیر داده اند زیرا در چند سال اخیر توانسته تولید خود را افزایش دهد و حالا تصورشان این است که وضع تولیدکنندگان لوازم خانگی خوب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه