English

معاون وزیر نفت در پاسخ به خبرگزاری موج:

۲۵ درصد صنعت پتروشیمی ایران به واردات وابسته است / برای داخلی سازی تجهیزات با شرکت ها و صنایع نظامی مذاکره کرده ایم

مرتضی شاهمیرزایی با بیان اینکه ۲۵ درصد از صنعت پتروشیمی کشور وابسته به خارج از کشور است، گفت: این قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی که ایران مجبور به واردات آن است کاملا های تک بوده و در چند وقت اخیر با شرکت های سازنده داخلی و حتی صنایع نظامی مذاکره کرده ایم که تجهیزات مورد نیاز این صنعت در داخل تامین شود.

۲۵ درصد صنعت پتروشیمی ایران به واردات وابسته است / برای داخلی سازی تجهیزات با شرکت ها و صنایع نظامی مذاکره کرده ایم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر نفت در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه امسال ده طرح در حوزه پتروشیمی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: امیدواریم هر ماه یک طرح پتروشیمی افتتاح تا زمینه توسعه صنعت فراهم شود.

مرتضی شاهمیرزایی با بیان اینکه حدود ۷۰ مجتمع پتروشیمی وظیفه تولید ۵۰۰ گرید محصول شیمیایی را به عهده دارند، افزود: ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی کشور حدود ۹۲ میلیون تن در سال است که عواملی همچون تامین خوراک و تجهیزات و... باعث شده که ظرفیت واقعی تولید پایین تر از ظرفیت نصب شده است.

مدیر عامل صنایع ملی پتروشیمی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از صنعت پتروشیمی کشور وابسته به خارج از کشور است، اظهار کرد: این قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی که ایران مجبور به واردات آن است کاملا های تک بوده و در چند وقت اخیر با شرکت های سازنده داخلی و حتی صنایع نظامی مذاکره کرده ایم که تجهیزات مورد نیاز این صنعت در داخل تامین شود.

او با تاکید بر اینکه خوراک پتروشیمی ها باید تامین شود تا ارزش افزوده لازم از محصولات بالادستی ایجاد شود، افزود: طبق گزارش وزارت صنعت حدود ۱۵ کارگاه صنعتی خوراکشان را از صنعت پتروشیمی دریافت می کنند به همین دلیل برای اینکه چرخ صنعت به خوبی بچرخد باید خوراک آنها که از محصولات پتروشیمی است به خوبی تامین شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه حرکت از خام فروشی به محصولات با ارزش افزوده بالا نیازمند بهره گیری از فناوری است، تصریح کرد: دستیابی به این هدف این است که تمام بخش های زنجیره صنعت پتروشیمی همزمان رشد پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه هدف صنعت پتروشیمی دستیابی به همه محصولات شناسنامه دار صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: متاسفانه در فصل سرمایه در مجتمع های گاز پایه با مشکل تامین خوراک مواجه می شوند و این مسئله روی واحد‌های پایین دستی هم تاثیر منفی می گذارد.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت پتروشیمی آخرین دستاوردها به نمایش گذاشته می سود، گفت: در حال حاضر راه اندازی پروژه های جدید نیازمند طرح های جدید است و همایش و نمایشگاه آی پی اف می تواند برای دستیابی به این هدف موثر باشد.

او افزود: در حال حاضر این کنفرانس بین المللی با حضور ۱۵ کشور خارجی برگزار می شود که به دلیل اینکه از سطح علمی بالایی برخوردار است در صنعت پتروشیمی جهان نقش موثری دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه