English

تعیین نرخ گندم روزی میز دولتی‌های کشاورزی

معاون وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: نرخ خرید تضمینی گندم در فصل جدید، امروز در نشست شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تعیین می‌شود.

تعیین نرخ گندم روزی میز دولتی‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج، معاون وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد نرخ خرید تضمینی گندم در فصل جدید، امروز در نشست شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تعیین می‌شود.

شاهپور علایی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم در استان‌های جنوبی کشور، اعلام کرد شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، امروز نرخ خرید تضمینی این محصول راهبردی را با لحاظ کردن معیار‌های اثرگذاری مانند نرخ تورم، هزینه ها، سود متعارف و تعاملات بازر‌های جهانی تعیین خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی تولید گندم و عزم جدی دولت برای تامین نیاز کشور و همچنین قدردانی از زحمات کشاورزان گندم کار، تصریح کرد که از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت علی الحساب خریداری شده است.

علایی مقدم با بیان اینکه کشور‌های چین، هند و روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان گندم در جهان، بیشترین سهم را در تولید ۷۸۰ میلیون تنی مصرف جهانی در اختیار دارند، گفت: ایران با تولید حدود ۱۱ میلیون تن گندم در جایگاه سیزدهم جهانی قرار دارد و تلاش می‌شود که نیاز کشور به گندم نان و صنایع بطور کامل تامین گردد.

وی با تاکید بر اینکه هدف دولت، حمایت از تولیدکنندگان است درباره قیمتگذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم گفت: پایداری تولید مستلزم حمایت همه جانبه از کشاورزان است و در قیمتگذاری این فصل نیز معیار‌های اثرگذاری مانند نرخ تورم، هزینه‌های تولید و حمل و نقل، سود مناسب و تعاملات بازار‌های جهانی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ امروز در جلسه شورای قیمتگذاری تعیین خواهد شد، تصریح کرد: بی تردید شورای قیمتگذاری در نشست امروز تصمیمی خواهد گرفت که به سود امنیت غذایی، تولید کننده و مصرف کننده باشد.

علایی مقدم با اشاره به اینکه از ۱۱ عضو شورای قیمتگذاری ۶ نفر نمایندگان تشکل‌های کشاورزی هستند، گفت: برای برآورد قیمت، در هفته‌های اخیر در کمیسیون‌ها جلسات متعددی برگزار شده و قیمت‌های مختلفی از هزینه ها، دستمزد، حمل و نقل و ... اخذ و نرخ‌هایی از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۱۷ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم دیم برآورد شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت هر قیمتی که برای خرید تضمینی گندم تعیین شود، باید مبتنی بر اساس قانون بودجه، تامین مالی دولت و خرید جمعی و به سود تولید باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی