English

ناصر نورزاده:

تبدیل میناب به دومین تولیدکننده گندم در هرمزگان

رئیس جهاد کشاورزی میناب با اشاره به افزایش کشت محصولات استراتژیک و راهبردی در میناب عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گندم شهرستان هزار و صد هکتار بوده که سال جاری به دو هزار و ۸۴۰ هکتار رسید.

تبدیل میناب به دومین تولیدکننده گندم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ناصر نورزاده رئیس جهاد کشاورزی میناب در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های بخش کشاورزی میناب عنوان کرد: درحال حاضر در این شهرستان ۷۴ هکتار گلخانه درحال فعالیت است و در سال جاری میزان مراجعه کنندگان برای احداث گلخانه افزایش چشم‌گیری داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های وزارت جهادکشاورزی انتقال کشت محصولات از فضای باز به کاشت گلخانه‌ای است اظهارداشت: باتوجه به بحران آب در منطقه اهمیت احداث گلخانه از نکات مهم و راهبردی محسوب میشود. 

نورزاده در ادامه گفت: درحال حاضر ۵۰ واحد مرغ‌داری در میناب فعال هستند که علاوه بر تامین نیاز شهرستان، تامین کننده مرغ گرم شهرستان های حوزه شرق هرمزگان و مرکز استان نیز به حساب می‌آیند. 

وی با اشاره به اینکه نزدیک به سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده و درحال گذراندن مراحل اداری هستند، عنوان کرد: در قالب گشت امور اراضی همه اراضی شهرستان مورد رصد و پایش قرار خواهند گرفت که در سال جاری ۲۱ هزار کیلومتر مربع پایش اراضی انجام شد، منجرب به صدور ۳۲ مورد اخطاریه شده است. 

رئیس جهاد کشاورزی میناب در ادامه افزود: در همین خصوص چهار مورد بنای احداث شده غیرمجاز در بخش اراضی کشاورزی تخریب شد. 

وی با اشاره به حوزه صنایع کشاورزی و بسته بندی گفت: در شهرستان میناب ۳۷ واحد صنایع کشاورزی در بخش های صنایع تبدیلی، غذایی و فرآورده های ماهی و میگو با ظرفیت ۳۸۷ هزار و ۹۰ تن فعالیت دارند. 

نورزاده با اشاره به افزایش کشت محصولات استراتژیک و راهبردی در میناب عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گندم شهرستان هزار و صد هکتار بوده که سال جاری به دو هزار و ۸۴۰ هکتار رسید، میناب با این میزان کشت در توانست رتبه دوم را در استان کسب کند. 

به گفته رئیس جهاد کشاورزی میناب، علاوه بر میناب شهرستان های رودان و حاجی آباد بیشترین سطح زیرکشت محصول گندم استان را در اختیار دارند. 

وی پیش بینی کرد فروردین سال آینده هفت تا ۹ هزارتن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه