English

سخنگوی شورای عالی رقابت:

شورای رقابت حامی بخش تولید است و دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد

سخنگوی شورای عالی رقابت در واکنش به نامه معاون اول رئیس جمهور گفت: دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.

شورای رقابت حامی بخش تولید است و دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به نامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در مصوبه افزایش قیمت خودرو تاکید کرد: شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و به وظیفه خود عمل کرده و مطمئنا دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.

اسماعیل شجاعی ­ادامه داد: شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و وظیفه خود را در خصوص تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو انجام داده است و حال ممکن است دولت نگاه متفاوتی داشته باشد که باید دید استدلال آنها چیست.

وی با بیان اینکه وزارت صمت مجری است و این دستگاه باید واکنش لازم را نسبت به اجرای مصوبه شورای رقابت داشته باشد، افزود: شورای رقابت سقف قیمت ها را براساس دستورالعمل اعلام کرده اما اجرای آن متوجه چارجوب ها و سیاست گذاری وزارت صمت است.  

سخنگوی شورای رقابت با تأکید بر اینکه البته دخالت های دستوری در قیمت ها نتیجه مثبت نداشته است، گفت: شورای رقابت حامی بخش تولید است و باید منافع تولیدکنندگان را برای افزایش تولید و رونق بازار در نظر گرفت چراکه کاهش عرضه خود عامل تورم زا است.

به گفته وی، باید به بهروری و کاهش هزینه های سربار هم در واحدهای تولیدی توجه کرد اما نکته مهم اینجاست که بخشی از سهام خودروسازان در بورس است و‌ نباید آنها با زیان روبه رو و به سمت بازارهای دیگر بروند که این‌موضوع خود اثرات نامناسبی را خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

در قیمت گذاری خودرو در شرایط فعلی تجدید نظر کنید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه