English

شاخص بورس امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۷۸۵ هزار واحد روند نزولی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ را با کاهش آغاز کرد و شاخص کل بورس تا رقم یک میلیون و ۷۸۵ هزار واحد روند نزولی داشت.

شاخص بورس امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۷۸۵ هزار واحد روند نزولی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان معاملات امروز بازار، شاخص کل بورس در سایه روند کاهشی نرخ ارز باز هم کاهش یافت؛ در این میان سه سهم خودرو، خزامیا و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خزامیا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 10 هزار و 170 واحدی که معادل 0.57 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 785 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما در سوی معکوس شاخص کل گام برداشت و با افزایش 0.16 درصدی به سطح 538 هزار و 397 واحدی رسید.

گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 11 میلیارد و 650 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 590 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 320 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

 

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط 10 تا 11 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. نماد‌های خکاوه، سفارس، ثبهساز، انرژی3 و خمهر برخی از نماد‌هایی بودند که ورود پول را همزمان با حجمی چندین برابر میانگین حجم معاملات ماهیانه خود تجربه کردند.

 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خزامیا، فولاد و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خزامیا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ستران با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولبهمن نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

 

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ثبهساز، سفارس و خزامیا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های خکاوه، سفارس، ثبات و ثبهساز نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای رمپنا، سپدیس و تاپیکو خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خمحور، ونفت و سیمان ساوه رقم خورد. همچنین نماد دارو در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد شیراز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه