English

شاخص بورس امروز ۱۴ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۷۹۵ هزار و ۹۴۴واحد روند صعودی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ را با رنگ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس تا رقم یک میلیون و ۷۹۵ هزار و ۹۴۴ واحد روند صعودی داشت.

شاخص بورس امروز ۱۴ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۷۹۵ هزار و ۹۴۴واحد روند صعودی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، امروز شاخص کل بورس تهران با رشد هفت هزار و 730 واحدی، معادل 0.43 درصد بالا رفت تا در ارتفاع یک میلیون و 795 هزار و 944 واحد قرار گیرد.

در همین حال شاخص کل با معیار هم‌وزن هم چهار هزار و 571 واحد بالا رفت و با صعود 0.86 درصدی به سطح 537 هزار و 563 واحدی رسید.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب معادل 0.42 درصد، 0.77 درصد و 0.02 درصد رشد کردند.

در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم 65 واحد افزایش یافت و به سطح 22 هزار و 784 واحدی رسید.

 

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات بورس تهران به هفت هزار و 124 میلیارد تومان رسید. در همین حال ارزش معاملات فرابورس هم 33 هزار و 476 میلیارد تومان بود که تنها هزار و 793 میلیارد تومان از این میزان مختص معاملات سهام بود.

در این میان اما ارزش معاملات خرد بازار سهام در مجموع بورس و فرابورس، امروز به 6 هزار و 524 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

گفتنی است از ابتدای اسفندماه تا کنون، ارزش معاملات خرد بازار سهام، نوسان داشته اما به‌ویژه طی پنج روز معاملاتی گذشته، کاهشی بوده است.

 

عملکرد نمادها

امروز در بورس تهران، نمادهای کگل، رمپنا، وغدیر، خودرو، وبملت و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. در همین حال نماد فارس بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشت.

از سوی دیگر نیز می‌توان به خودرو، شستا، خساپا، فولاد، خگستر، شتران و شپنا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی اشاره کرد.

در آن سوی بازار، در فرابورس هم نمادهای انتخاب، فرابورس، بپاس، دی و کلر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فغدیر و شراز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

همچنین انتخاب، دی، کرمان، گدنا، فرابورس، فروژ و فگستر نیز پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

امروز هم مانند روز گذشته، نمادهای ریالی بیش از نمادهای دلاری مورد توجه معامله‌گران بودند و اغلب آنها بازدهی مثبت ثبت کردند؛ به نحوی که گروه‌های خودرو، بانک، انبوه‌سازی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل و سیمان توانستند رشد کنند.

اما در مقابل، اغلب نمادهای گروه‌های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی بازدهی منفی ثبت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه