English

معاون وزیر اقتصاد:

بانک ها در خط مقدم مبارزه با پولشویی قرار دارند

معاون وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: نظام بانکی به عنوان خط مقدم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، همراهی حداکثری با استانداردها و مصوبات اعلامی را داشته باشد.

بانک ها در خط مقدم مبارزه با پولشویی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری موج، هادی خانی در نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک تجارت اظهار کرد: نظام بانکی نقش اجرای قانون و مقررات و استانداردها ملی و بین المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را در رتبه بندی و ارزیابی های ملی و بین المللی به ویژه در شاخص های شهرت، اعتبار و سلامت جدی تر بگیرند.

رئیس مرکز اطلاعات مالی با بیان اینکه این مرکز با رویکرد تامین حداکثری منافع ملی کشور و تحقق شفافیت، سلامت و عدالت مالی و اقتصادی، اجرای قانون و مقررات مبارزه با پولشویی را با جدیت پیگیری می کند، تاکید کرد: انتظار می رود نظام بانکی به عنوان خط مقدم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، همراهی حداکثری با استانداردها و مصوبات اعلامی از سوی شورای عالی مبارزه با پولشویی و مرکز اطلاعات مالی در حوزه های هوشمندسازی، آموزش، کیفی سازی گزارشات معاملات مشکوک، ارائه خدمات به ارباب رجوع به خصوص اتباع خارجی و …. را داشته باشد.

طبق اعلام مرکز اطلاعات مالی، در این نشست نقاط قوت و ضعف احصا شده از عملکرد بانک تجارت در مبارزه با پولشویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت رفع موانع اتخاذ شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه