English

وزارت جهاد کشاورزی:

۱۰ هزار تن گوشت منجمد وارد بندرعباس شد/ تقاضا در بازار بالا رفته است

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار تن گوشت منجمد برزیلی وارد بندر شهید رجایی شده است اما برای تامین گوشت گرم وارداتی محدودیت وجود دارد، زیرا از دو کشور پاکستان و روسیه باید این محصول وارد شود و فقط سه کشتارگاه در این کشورها وجود دارند که مورد تایید سیاست‌های دامپزشکی است.

۱۰ هزار تن گوشت منجمد وارد بندرعباس شد/ تقاضا در بازار بالا رفته است

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود امراللهی در قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی وجود ندارد، اما بازار بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود و تقاضا در بازار بالا رفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار تن گوشت منجمد برزیلی وارد بندر شهید رجایی شده و روزانه حداقل ۳۰۰ تن محصول در حوزه پروتئینی وارد بازار کشور می‌شود. اما برای تامین گوشت گرم وارداتی محدودیت وجود دارد، زیرا از دو کشور پاکستان و روسیه باید این محصول وارد شود و فقط سه کشتارگاه در این کشورها وجود دارند که مورد تایید سیاست‌های دامپزشکی است.

همچنین محمدعلی اسفنانی، معاون پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی در این مراسم گفت: سال‌هاست که در بحث تنظیم بازار درگیر کار هستیم و در حال حاضر نیز چندین قرارگاه زیر نظر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف وجود دارد و نمی‌دانم این تعداد قرارگاه چه نتیجه‌ای در جامعه دارد، بنابراین اگر آسیب‌شناسی در این زمینه صورت بگیرد بهتر است تا اینکه سر قرارگاه ایجاد شود.

وی افزود: امیدوارم نتیجه جلسه بهبود وضعیت موجود باشد، چون احساس می‌کنم این جلسه بیشتر شبیه به همایش است تا قرارگاه زیرا قرارگاه باید مستقر باشد و در یک دوره زمانی محدود یا نامحدود برگزار و تصمیمات آن مرتب رصد شود.

این مقام مسئول با اشاره به لایحه تشکیل سازمان بازرگانی تصریح کرد: از لحاظ حقوقی در مورد تشکیل این سازمان بحث بسیاری وجود دارد، زیرا قرار است این سازمان جایگزین بخش بازرگانی وزارتخانه شود و بر اساس پیش‌نویس قرار است در صورت تشکیل، سازمان حمایت و بخشی از وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قانون انتزاع  در این سازمان قرار گیرد. بنابراین وضعیت نگاه به بازار بسیار متفاوت خواهد شد و نمی‌دانیم که  آینده آن چیست

 

بیشتر بخوانید:

تا اطلاع ثانوی گوشت لوکس و لخم به بازار عرضه نمی‌شود

جهاد کشاورزی در تنظیم قیمت گوشت گرم کم‌کاری کرده است

بازار گوشت قرمز هنوز به تعادل نرسیده است/ دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو نیست

توزیع گوشت قرمز منجمد با نرخ مصوب در هرمزگان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه