English

وزیر اقتصاد:

فرصت بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی تمدید نمی‌شود / افرادی که وام های خرد گرفتند از این بخشودگی جرایم استفاده کنند

وزیر اقتصاد گفت: ابربدهکاران بانکی که توانستند تسهیلات بزرگی را دریافت کنند همچنان بر اساس مصوبه مجلس و طبق رویه بانک مرکزی هم مشمول شفافیت و هم جریمه خواهند بود.

فرصت بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی تمدید نمی‌شود / افرادی که وام های خرد گرفتند از این بخشودگی جرایم استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری موج، احسان خاندوزی در ارتباط تلفنی با خبر سیما، درباره بخشودگی جرایم بانکی که از ابتدا اسفند آغاز می‌شود اظهار کرد: این مصوبه با هدف حمایت از فعالان اقتصادی که به دلیل شرایط اقتصادی خاصی نتوانستند، تعهدات بانکی خود را عمل کنند و دچار معوقات و نکول بدهی شد و نتوانستند اقساط خود را به شکل کامل پرداخت کنند. برای اینکه این بخش از فعالان اقتصادی  بیایند و با پرداخت اصل سود تسهیلات خود هم بازگشت منابع را به بانک‌ها افزایش دهند و هم قدرت وام دهی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال افزایش پیدا کند و هم حساب جرایم فعالان اقتصادی بخشوده شود و بتوانند با فشار اقتصادی کمتری فعالیت کنند، بانک‌های زیرمجموعه و تحت مدیریت دولت توافق کردند و این موضوع را به عنوان بخشنامه در حال ابلاغ کردن هستند.

وزیر اقتصاد افزود: امیدواریم این مصوبه از اول اسفندماه به شکل قطعی در همه بانک‌های دولتی بدون آنکه نیاز باشد فعالان اقتصادی مجوز از اعضای هیات مدیره بانک‌ها دریافت کنند در استان‌ها و شهرستان‌ها از این بخشودگی استفاده کنند.

وی درباره اینکه آیا این بخشودگی جرایم شامل ابربدهکاران هم خواهد شد یا خیر، گفت: مسئله ابر بدهکاران بانکی به دلیل این که دارای توانایی مالی هستند و هم دارای شرکت‌های با اندازه اقتصادی بزرگ هستند که توانایی بازپرداخت اقساط را داشتند و توانستند تسهیلات بزرگی را دریافت کنند همچنان بر اساس مصوبه مجلس و طبق رویه بانک مرکزی هم مشمول شفافیت و هم جریمه خواهند بود اما حساب اکثریت فعالان اقتصادی کشور  را باید از ‌ ابربدهکاران جدا کرد و به محض مراجعه به بانک‌ها در اسفندماه و پرداخت اصل سود و بدهی خود از باقی جرایم بانکی معاف خواهند شد و می توانند با پرونده سبک‌تری برای سال مالی آینده به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر اقتصاد درباره اینکه آیا به دریافت کنندگان وام‌های خرد که در اسفندماه استطاعت پرداخت اصل سود و بدهی را ندارند فرصتی داده خواهد شد، گفت: شبکه بانکی کشور بر اساس مصوباتی که شورای پول و اعتبار داشته، فرمول کاملاً روشنی دارد یعنی اصل جرایم بعلاوه سود سالانه ای که تعلق می‌گیرد و بعلاوه بخشی که به عنوان جریمه بانکی است که اگر اصل سود را بپردازند از جز سوم که دیرکرد و جریمه است معاف خواهند شد.

وی تصریح کرد: این اتفاقی که در بانک‌های دولتی رخ داده هیچگاه تبدیل به قاعده نخواهد شد و ادامه پیدا نخواهد کرد، باید همیشه فعالان خوش حساب اقتصادی، مردم، کسبه و تجاری که اقساط خود را به موقع می پردازند تشویق شوند و افرادی که بد حساب هستند مشمول مجازات های قرار بگیرند مگر اینکه آنها جزو موارد غیر خواسته و خارج از کنترل فعال اقتصادی بوده باشد.

خاندوزی ادامه داد: این فرصت را به این جهت باز کردیم که این دسته از فعالان اقتصادی که در شرایط خاصی بودند و افرادی که وام های خرد گرفتند بتوانند مراجعه کنند و از این بخشودگی جرایم استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید:

شرط بخشودگی جرایم بانک ها اعلام شد

طرح ویژه بانک سپه برای وصول مطالبات غیرجاری مشتریان

3 طرح حمایتی بانک کشاورزی برای مساعدت با مشتریان دارای بدهی تسهیلاتی

بخشودگی جرایم و سود مازاد بانکی در بانک‌ صادرات ایران

جریمه دیرکرد تسهیلات بانک رفاه کارگران بخشوده می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه