English

یک استاد دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

ریسک های بالای بودجه ۱۴۰۲ علیه سرمایه گذاری

حمید میرمعینی گفت: افزایش ورود پول مردم به بازارهای همچون ارز نشانه ریسک سرمایه گذاری در بخش های مولد اقتصادی است و متاسفانه دولت هم توجه چندانی به بخش های مولد و پایدار اقتصاد ندارد و حتی سیاست های بودجه 1402 ریسک ها بالاتر برده است.

ریسک های بالای بودجه 1402 علیه سرمایه گذاری

یک استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر عوامل سیاسی و همچنین سیاست گذاری های اقتصادی در کشور باعث شده تا قیمت دلار به 45 هزار تومان برسد، گفت: همچنین این عوامل منجر به بروز نوسانات زیادی در بازارهای غیرمولد شده است، به طوری که شاهد افزایش سفته بازی و ... در بازار محصولات مختلف هستیم، در حالی که اقتصاد کشور زیر فشار تحریم ها قرار داد و به شدت به رونق تولید نیاز دارد.

حمید میرمعینی بودجه سال 1402 ریسک های سرمایه گذاری در اقتصاد کشور را بیشتر کرده است، افزود: با وجود اینکه در اقتصاد کشور دولت با کسری بودجه مواجه است و باید سیاست هایی را به کار بگیرد تا از طریق رونق تولید و ... درآمد کشور را بالا ببرد و از این طریق تورم و کسری بودجه را مهار کند، در همین بودجه ریسک های جدیدی را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

او با بیان اینکه در شرایط کنونی همه سیاست های اقتصادی کشور تنها در مسیر درآمدزایی کوتاه مدت دولت وضع شده است، اظهار کرد: همین مساله چالش های زیادی برای تولید به وجود آورده است، درواقع بندهای بودجه سال 1402 که شامل افزایش عوارض، قیمت گاز، نرخ خوراک و ... است حکایت از این دارد که سیاست دولت این بوده که زودتر بتواند به درآمد برسد، در شرایطی که امروز اقتصاد ایران به تولید و اشتغال نیاز دارد و تنها در شرایطی این هدف محقق می شود که بستر سرمایه گذاری فراهم شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه ناپایداری اقتصاد منجر می شود نقدینگی وارد بازارهای سوداگری شود، تصریح کرد: وقتی بازارهای همچون ارز بیشترین نقدینگی را جذب می کنند نشان می دهد که سایر بخش های اقتصادی کشور نمی توانند اطمینان لازم را به وجود بیاورند که تحت تاثیر ریسک های به وجود آمده در سیاست گذاری ها و مسائل کلان است و این مساله می تواند همچنان اقتصاد کشور را تهدید کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه