English

مدیرعامل شرکت سایپا تاکید کرد؛

سیاست کلان دو خودروساز بزرگ را به سمت مونتاژ هل می دهد/ موتور یی آف پی نشانه بالندگی صنعت خودرو

تیموری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه ما به خودروی اقتصادی نیاز دارد که با موتوری سه سیلندر مصرف سوخت را به ۴ لیتر برساند گفت: برای تولید چنین موتوری به ده هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد به همین دلیل هرچقدر دو خودروساز دولتی ضعیف شوند به همان میزان توان سرمایه گذاری ما کاهش می یابد.

سیاست کلان دو خودروساز بزرگ را به سمت مونتاژ هل می دهد/ موتور یی آف پی نشانه بالندگی صنعت خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت سایپا در مراسم رونمایی از موتور یی اف پی ایران‌خودرو با اشاره بر اینکه طراحی و ساخت خودرو بسیار هزینه بر است، گفت: خوشحالیم که امروز در کشور موتوری طراحی شده که توسط متخصصانی طراحی شده که الان در دانشگاه شهید بهشتی تدریس می کنند و این نشان دهنده بالندگی صنعت خودرو است.

تیموری با بیا اینکه امروز ایران خودرو و سایپا خودروهای مورد نیاز قشر متوسط به پایین را تامین می کند، افزود: در دنیا تنها کشوری هستیم که برای خودروهای قشر متوسط به پایین قیمت گذاری دستوری وجود دارد در حالی که در دنیا از خودروهای کار حمایت می شود.

او با تاکید بر اینکه سیاست گذاری کلان ما را به سمت مونتاژ سوق می دهد، تصریح کرد: در شرایط کنونی زنجیره تولید قطعات داریم اما تابستان برق نداریم و زمستان هم گاز نداریم و شاید برای ما خیلی راحت تر است که مونتاژ کنیم.

او با بیان اینکه بی پول کردن صنعت خودرو منجر به آسیب به صنعت خودروسازی می شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه ما به خودروی اقتصادی نیاز دارد که با موتوری سه سیلندر مصرف سوخت را به ۴ لیتر برساند که برای تولید آن به ده هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد به همین دلیل هرچقدر دو خودروساز دولتی ضعیف شوند به همان میزان توان سرمایه گذاری ما کاهش می یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه