English

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرگزاری موج:

معاملات خودرو در بورس کالا نظارت پذیر است / بورس کالا مقصد جدید دلالان بازار خودرو

امیرحسن کاکایی با بیان اینکه در شرایط کنونی بورس کالا متولی عرضه شده که به دلیل اینکه نظارت پذیر است، گفت: علت اصلی التهابات معاملات خودرو در بورس کالا نوسانات قیمت ارز و عدم آشنایی مردم با معاملات بورس کالا بود و دلال ها با کدهای معاملاتی خود وارد این بازار شده اند.

معاملات خودرو در بورس کالا نظارت پذیر است / بورس کالا مقصد جدید دلالان بازار خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه برای عرضه خودرو در بورس کالا مسائل جدیدی همچون التهاب بازار  مطرح شده است، گفت: در حالی که در زمان های که خودرو در بورس کالا عرضه نشده بود التهابات در بازار وجود داشت و نوسانات ارزی منجر به رشد خودرو در بازار آزاد نشد و در بورس کالا هم کمی تاثیر گذار بود، زیرا قیمت خودرو در بازار آزاد افزایش یافته بود.

امیرحسن کاکایی با بیان اینکه در شرایط کنونی بورس کالا متولی عرضه شده به دلیل اینکه نظارت پذیر است، افزود: این بازار نسبت به بازار آزاد شرایط بهتری دارد اما قرار نیست که بورس کالا مشکل تولید و عرضه خودرو را برطرف کند زیرا مسأله اصلی تولید متناسب با تقاضای خودرو است.

او با تاکید بر اینکه وقتی قیمت خودرو ها در معاملات بورس کالا عرضه می شود و تقاضا پاسخ داده شود دیگر جذب سرمایه نمی کند تصریح کرد: در واقع تنها کسانی که نیاز به خودرو دارند باید از طریق بورس کالا خودرو تامین کنند و از فضای دلالی به دور بماند هرچند نمایشگاه دارها و ... که قبلا  خودروها را می خریدند و دپو می کردند امروز وارد بورس کالا شده اند و تلاش دارند روال گذشته را از طریق این بازار دنبال کنند. برای نمونه برخی خودروها در بورس کالا ابتدا با قیمت پایه معامله می شدند و معاملات با این قیمت مچ شد و حالا عده ای با تعداد بالا این خودرو ها را می خرند و بعد بالاتر می فروشند و باعث افزایش قیمت معاملات شد.

او با تاکید بر اینکه برخی از آدمهای که شرایط خرید خودرو در بورس کالا دارند اما پول ندارند در دام سوداگران می افتند تصریح کرد: از طریق آنها دلال ها وارد بورس کالا می شوند و معاملات خود را پیش می برند، به همین دلیل در این حالت بورس کالا هم می تواند تحت تایر التهابات قرار بگیرد، از این رو تا زمانی که اقتصاد کشور التهاب دارد هر راهکاری برای معاملات در نظر گرفته شود با چالشی جدید مواجه می شود.

کاکایی با بیان اینکه بسیاری از مردم هنوز نمی توانند از بورس کالا خودرو بخرند تصریح کرد: این افراد به افرادی که کد بورسی دارند مراجعه می کنند و این مساله هم باعث می شود که عده ای بر معاملات بورس کالا تاثیر بگذارد.

 

بیشتر بخوانید:

بورس کالا و نحوه داد و ستد در آن

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه