English

وزیر نیرو:

در حوزه برق بدهی‌ دولت تسویه می‌شود

وزیر نیرو گفت: بدهی‌های مختلف دولت از جمله بدهی‌های بانکی و مطالبات صاحبان صنعت برق را با برنامه ریزی تسویه خواهیم کرد.

در حوزه برق بدهی‌ دولت تسویه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تقاضای دو فوریت برای اصلاح تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور موافقت کردند.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، در جریان بررسی تقاضای دو فوریت لایحه اصلاح تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اظهار داشت: نمایندگان مستحضر باشند که در حوزه برق نیز با دو ناترازی مواجه بوده و هستیم؛ ناترازی اول در فاصله میان میزان تولید و تقاضای مصرف برق است که امید داریم با همکاری مجلس و دولت این ناترازی را به حداقل برسانیم.

وزیر نیرو افزود: ناترازی دوم درباره حوزه اقتصادی و اختلاف میان سطح درآمد‌ها و هزینه‌های صنعت برق است. براساس گزارش سازمان حسابرسی کل کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموعه فاصله بین درآمد و هزینه فروش برق حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است؛ این ناترازی باعث شد نتوانیم به تعهدات قانونی و حقوقی برای پرداخت مطالبات نیروگاه‌های کشور، صاحبان صنایع، تولیدکنندگان تجهیزات برق و پیمانکاران این حوزه عمل کنیم.

محرابیان اظهار کرد: بر اساس گزارشی که به دولت ارائه دادیم برنامه‌ریزی شد تا در مدت زمان مشخصی، بدهی‌های مختلف از جمله بدهی‌های بانکی، بدهی‌های نهاد‌های عمومی و همچنین مطالبات صاحبان نیروگاه‌ها، صنایع و پیمانکاران را تسویه کنیم. در این چارچوب بر اساس لایحه‌ای که دولت تصویب کرده پیش‌بینی شده است ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی منتشر شود و از محل این اوراق بتوانیم بخشی از تعهدات خود را ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تصویب این دو فوریت کمک می‌کند تا بتوانیم ناترازی اقتصادی را تا میزان قابل توجهی کاهش دهیم. قطعاً پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند در تأمین برق مستمر و برق مورد نیاز ماه‌های آینده و تابستان پیش‌رو و همچنین تکمیل نیروگاه‌های کشور نقش کلیدی و اساسی ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه