English

تاکید محرابیان بر تلاش مشترک ایران و ترکمنستان برای افزایش حجم قرارداد مبادله برق

وزیر نیرو در دیداری که با وزیر امور خارجه ترکمنستان داشت بر تلاش مشترک دو کشور به منظور افزایش حجم قرارداد مبادله برق در کنار توسعه همکاری‌ها در حوزه ساخت نیروگاه‌ها تاکید کرد.

تاکید محرابیان بر تلاش مشترک ایران و ترکمنستان برای افزایش حجم قرارداد مبادله برق

به گزارش خبرگزاری موج، «علی اکبر محرابیان» روز چهارشنبه در جریان سفر به عشق‌آباد در دیدار با «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با بیان اینکه یکی از راهبردهای دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان است، گفت: دیدار روسای جمهور دو کشور در سال گذشته تاثیر مهمی بر توسعه روابط ایران و ترکمنستان گذاشته است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۶۲ درصدی روابط اقتصادی دو کشور و روند مطلوب مذاکرات امروز(چهارشنبه) با رئیس جمهور و وزرای ترکمنستان افزود: تلاش می‌شود افزایش حجم قرارداد مبادله برق را در کنار توسعه همکاری‌ها در حوزه ساخت نیروگاه‌ها در دستور کار قرار دهیم.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار، هدف از همکاری‌های دوجانبه را پیشبرد و توسعه روابط و هماهنگی بیشتر دو کشور دانست و گفت: توسعه روابط دیپلماتیک عشق‌آباد و تهران برای مقامات ترکمنستان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رشید مردوف با اشاره به برقراری تعامل مثبت ایران و ترکمنستان در حوزه آب و انرژی، زمینه‌های همکاری‌های دو کشور را گسترده توصیف کرد.

وی رشد مراودات اقتصادی دو کشور را چشمگیر دانست و گفت: این مراودات تا پنج میلیارد دلار هم قابل افزایش است.

در این دیدار دو طرف همچنین بر توسعه روابط، تمدید تفاهمنامه‌های همکاری و افزایش ظرفیت مبادله برق تاکید و درمورد همکاری‌ های مشترک در حوزه آب تبادل نظر کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه