English

در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته انجام شد:

تقدیر از منتخبان اولین رویداد فناورانه حمل و نقل جاده ای

در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور معاونان و روسای سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی، از منتخبان اولین رویداد فناورانه حمل و نقل جاده ای تقدیر شد.

 تقدیر از منتخبان اولین رویداد فناورانه حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در این مراسم معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: شاخص های حمل و نقل می توانند در اقتصاد کشور نقش عمده ای داشته باشند. مواردی همچون سرعت در جابه جایی کالا؛ اتخاذ تصمیم براساس داده ها و اطلاعاتی که ما به دست می آوریم، بررسی مشکلات با توجه به واقعیات موجود، تحلیل آنها و ارائه راهکار از طریق برنامه ریزان، تصمیم درست از طریق مسئولان، همه می تواند بر دستاوردهای حمل و نقل تاثیرگذار باشد.

شهریار افندی ‌زاده با اشاره به این‌که کشور ما در شرایط تحریم است و ما نمی توانیم به دلیل تحریم آنچه را که نیاز است، از کشورهای دیگر فراهم کنیم، افزود: اما نیروهای متخصص، دانشمند و متفکر داریم که باید زمینه کار و فعالیت را برای آنها فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: البته این خودباوری که در جوانان و متفکران وجود دارد، باید اثر خود را بر جامعه حمل و نقل بگذارد، یعنی ما اگر بخواهیم از محصول دانش بنیان استفاده کنیم؛ باید این محصول دارای استانداردهای کافی باشد و مشتریان یا صاحبان کالا و صاحبان شرکت های حمل و نقلی، بتوانند این اطمینان را به استفاده از فناوری ها داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این نکته ای است که معمولا در کشورهای پیشرفته به مرور زمان براساس ارائه خدمات پی درپی ایجاد می شود و کار ساده ای نیست. لذا امیدوارم که با استمرار این گونه نمایشگاه ها در نشان دادن این دانش کاربردی و استفاده از این دانش در سطح حمل و نقل، بتوانیم به این باور در صنعت برسیم و این ارتباط را بین دستگاه های اجرایی و دانش بنیان ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: از طرفی ما با جامعه حمل و نقل سروکار داریم و سالانه در جابه‌جایی کالا و مسافر از طریق بخش ‌های مختلف حمل و نقل، حرکت‌های مناسب و پرتوانی انجام می‌شود که نشان دهنده تاثیرات اقتصادی بسیار در معیشت مردم است و امیدوارم با کمک هم گام های بزرگی را برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل برداریم.

افندی ‌زاده بر ضرورت داشتن نگاه هم ‌افزا در حوزه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: وزارت راه ‌و شهرسازی به تنهایی و بدون هماهنگی با وزارت صمت، وزارت جهاد و وزارت اقتصاد نمی ‌تواند در کلیه امور حمل و نقل موفق عمل کند. بنابراین برای موفقیت در برنامه‌های حمل و نقل نیاز به وجود نگاه هم‌افزا است. نگاه دولت به موضوع حمل و نقل باید یک نگاه کاربردی، قوی و ایجاد توانمندی لازم باشد.

وی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا دستاوردهای شرکت‌های دانش ‌بنیان و شرکت‌های فناورانه در صنعت حمل‌ و نقل وارد صنعت شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

 

روند برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل و نقل جاده ای

همچنین حمزه ذاکری، رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم گفت: ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از نظر شرکت کنندگان باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شد و امیدواریم که شاهد شکوفایی و نوآوری فناورانه در صنعت حمل و نقل باشیم.

وی ادامه داد: اولین رویداد فناورانه حمل و نقل جاده ای کشور از ابتدای سال جاری در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طراحی شد که مبتنی بر سیاست های کلان وزارت راه و شهرسازی بود. تاکید مقام عالی وزارت بر این بود که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها نقش ویژه ای را در این حوزه بازی کنند و نقش آفرینی آنها در پروژه های عملیاتی افزایش یابد.

وی افزود: از ابتدای امسال با مشارکت چشمگیر و بی نظیر شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و دانشگاهیان اولین رویداد برگزار شد. طراحی به این صورت بود که یک پیش شتاب دهی برای طرح ها بود. فراخوان کلی را اعلام کردیم و بیش از 150 طرح ویژه به خصوص در حوزه حمل و نقل جاده ای در این رویداد شرکت کردند.

این مسئول سازمانی اضافه کرد: از این 150 طرح، 105 طرح به مرحله بعدی راه پیدا کردند و مورد داوری کمیته علمی قرار گرفتند که با مشارکت یک شتاب دهنده تخصصی از بدنه دانشگاه برنامه ریزی شده بود. بعد از این مرحله و غربالگری کلی، 32 طرح به مرحله نهایی راه پیدا کردند. ما این تقارن را بسیار میمون دانستیم که با برگزاری ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، این رویداد رقابتی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی حضور در این نمایشگاه سه روزه، برنامه ریزی انجام شد و تیم ها به صورت طراحی شده در حوزه های تخصصی با هم رقابت کردند و در اختتامیه رویداد، نفرات برگزیده انتخاب شدند. این شروع کار بود و از روز شنبه مجددا با تیم ها برنامه های پساشتاب دهی را برگزار می کنیم. با توجه به حمایت های ویژه مقام عالی وزارت از برگزاری این گونه رویدادها و اظهارات وی درخصوص همراهی با شرکت های دانش بنیان موجب دلگرمی آنها شد.

ذاکری اظهار داشت: خوشبختانه حمایت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعضای هیات عامل، منجر به یک حرکت در سازمان شده و وزارتخانه نیز حمایت کرده تا این شرکت ها را وارد عرصه عملیاتی کنیم و کار اجرا را به آنها بسپاریم و این اعتماد منجربه نتایج بسیار درخشانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کیفیت برخی از این طرح ها در سطح بسیار بالا و در حد بین المللی بوده و کشورهای دیگر نیز از این طرح ها استقبال کرده اند؛ در ادامه کار و با برگزاری رویدادهای مشابه در سازمان راهداری و دیگر سازمان های تابعه وزارت راه امیدواریم بتوانیم از خدمات شایان شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده کنیم.

ذاکری خاطرنشان کرد: همچنین در حال تدوین سندی هستیم تا 150 طرح حاضر در این رویداد را به صورت مستند منتشر کنیم و سایر سازمان های وزارت راه هم می توانند براساس نیازهای خود از این طرح ها استفاده کنند تا خدمات شایانی را ارائه دهند.

 

به رسمیت شناختن استارتاپ ها در سازمان راهداری

در این مراسم نماینده شرکت های دانش بنیان نیز گفت: در صنعت حمل و نقل، طبق قوانین و اسناد بالادستی، سازمان راهداری متولی امور حمل و نقل است و بر این اساس در اواخر سال 96 بخشنامه ای به نام بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل تدوین و ابلاغ شد تا از این طریق استارتاپ ها به رسمیت شناخته شوند.

وی افزود: از اولین قدم ها در حوزه حمل و نقل، مشارکت شرکت های دانش بنیان در موضوع نرخ تن کیلومتر و قیمت گذاری به روش تن کیلومتر بود. روشی که قبل از آن مبنای توافق وجود داشت و بعد از 42 سال به بال پروانه ای علمی ما دانشگاهیان در صورت مسئله تخصصی به نام حمل ونقل اتفاق بزرگی افتاد که شورای عالی ترابری برای اولین بار مبنای توافق را به تن کیلومتر تغییر داد و این دستاورد عملی و علمی در سازمان راهداری بود.

فاضل ادامه داد: امروز پارک علم و فناوری حوزه حمل و نقل جاده ای مطرح است. تمام کشور ما راه دارد و پراز کامیون و وانت است و به همت و تلاش ده ساله مسئولان سازمان راهداری، بارنامه بالاخره آنلاین شده و برگه های تمبردار قدیمی جای خود را به برگه های آنلاین داده که در گوشی های اپلیکیشن و نرم افزارها به دست رانندگان و صاحبان ذی نفع بار می رساند.

 

تقدیر از منتخبان رویداد فناورانه و شرکت ها

شایان ذکر است در این آئین، از علی خانپور به عنوان رتبه اول، حسین منصوری ثانی و مجتبی درخشان به عنوان رتبه دوم، صابر فاضل و محمدرضا شمس به عنوان رتبه سوم برترین‌ شرکت‌های دانش ‌بنیان و منتخبان نخستین رویداد فناورانه حمل با اهدای لوح تقدیر ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تقدیر شد.

در بخش دستگاههای دولتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رتبه نخست را براساس ارزیابی هیات داوران، به خود اختصاص داد. که از مهمترین شاخص های ارزیابی، توجه به شعار سال ، بهره مندی و بکارگیری شرکت های دانش بنیان، محتوا محور بودن غرفه، استفاده از فناوریهای روز است.

همچنین در بخش شرکت‌های خصوصی نیز شرکت‌ها مشمول دریافت لوح تقدیر و تندیس ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته شدند. ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد، به کار خود پایان داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه