English

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با خبرگزاری موج:

رشد ۱۰ درصدی ترانزیت ایران در سال ۱۴۰۱

داریوش امانی گفت: ترانزیت ایران نسبت به سال گذشته که افزایشی بود 10 درصد رشد داشته است، گفت: طبق اسناد بالادستی در بخش حمل و نقل نسبت به هدفگذاری جلو هستیم.

رشد 10 درصدی ترانزیت ایران در سال 1401

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ترانزیت ایران نسبت به سال گذشته که افزایشی بود 10 درصد رشد داشته است، گفت: طبق اسناد بالادستی در بخش حمل و نقل نسبت به هدفگذاری جلو هستیم، اما تمام تلاشمان این است که به هدف 20 میلیون تنی برسیم که وزیر پیش راه و شهرسازی بر ان تاکید ویژه ای داشت.

داریوش امانی با بیان اینکه تفاهمنامه های دو جانبه و چندجانبه با کشورهای دیگر منعقد شده که باید اجرایی شوند، افزود: فعلا مسیر ترانزیت های غرب و شرق و شمال کشور فعال هستند و تنها در مسیر کشور آذربایجان کمی مشکلاتی وجود دارد که با رایزنی ها قابل حل هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه در حال حاضر مرز بازرگان و مرز باشماق بیشترین سطح حمل و نقل را دارند، اظهار کرد: همه پایانه های کشور باز هستند و هیچ گونه مشکلی هم برای مبادله کالا با افغانستان نداریم.

او درباره مطالبات راننده ها اظهار کرد: راننده ها در چند بخش مطالبه دارند یکی بحث سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی است و باید قانون اصلاح شود یا قانون جدید اجرایی شود تا این مشکل برطرف شود. همچنین قانون بیمه تامین اجتماعی راننده ها باید اصلاح شود تا دیگر آنها با حداقل حقوق بازنشسته نشوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در شرایط کنونی از ظرفیت مجلس استفاده می کنیم که در قالب طرح توسعه حمل و نقل خواسته راننده ها هم برآورده شود.

او درباره خواسته های راننده ها برای تامین لاستیک و سوخت، اظهار کرد: در تامین سوخت برای حمل کالای اساسی اقدام خوبی صورت گرفته و افزایش سهمیه در این بخش اتفاق افتاده است. همچنین در توزیع روغن و لاستیک در سه پایانه تهران، بندرعباش و بندر امام بدون واسطه این کالاها به راننده ها داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه