English

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرگزاری موج:

اعتبار مورد نیاز نگهداری راه های کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است / برخی جاده های کشور مصرف عمومی ندارند

محمود غفاری گفت:۲۲۱ هزار کیلومتر انواع راه در کشور وجود دارد و سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری راه های موجود کشور است.

اعتبار مورد نیاز نگهداری راه های کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است / برخی جاده های کشور مصرف عمومی ندارند

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ۲۲۱ هزار کیلومتر انواع راه در کشور وجود دارد، گفت: به همین دلیل در وزارت راه و شهرسازی حفظ و نگهداری راههای کشور اولویت بالاتری نسبت به توسعه و ایجاد راه های جدید دارد.

محمود غفاری با بیان اینکه براساس استانداردهای داخلی در بخش راه سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری راه های موجود کشور است، افزود: در حالی که تمام فصل بودجه وزارت راه و شهرسازی در بخش راه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده و شامل هزینه توسعه ای و نگهداری راههای کشور است.

او با تاکید بر اینکه وضعیت نگهداری راه های کشور بسیار جدی است، تصریح کرد: هرچند مصوبه اصلاح بارنامه ها که سال گذشته صادر شد تا حدودی به تامین منابع نگهداری راه های کشور کمک کرده اما کافی نیست به همین دلیل در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه احکامی پیش بینی شده که بخشی از این کسری بودجه را جبران کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تخصیص های امسال بسیار کم بوده است، اظهار کرد: در آبان ماه تخصیص اعتبارات کمتر از ۲۰ درصد بوده، در حالی که در توسعه راه ها به اعتبار بالایی نیاز است، به ویژه در بخش توسعه راه های روستایی در سال های گذشته زیاد سرمایه گذاری نشده بود و باید دولت در این بخش سرمایه گذاری ویژه داشته باشد.

غفاری با بیان اینکه بودجه عمومی وزارتخانه در بخش حمل و نقل نمی تواند اعتبار ساخت یک آزاد راه را هم تامین کند، تصریح کرد: روش های مختلفی برای اجرای پروژه های حوزه راه باید اجرا کرد اما در گام نخست باید به قراردادهایی که با بخش خصوصی منعقد شده احترام گذاشت، برای نمونه در دو سال گذشته عوارض آزاد راه‌های کشور اصلاح نشده است و باید اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه