English

جهش عملکرد در روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور

با اجرای پروژه های لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور طی 8 ماهه ابتدای سال جاری، بالاترین عملکرد حوزه راهداری کشور در زمینه لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی در مدت مشابه طی پنج سال اخیر ثبت شد.

جهش عملکرد در روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب گفت: طی هشت ماهه سال جاری تا پایان آبان ماه 1401، حدود 3530 کیلومتر روکش آسفالت گرم تقویتی در راه‌های شریانی کشور اجرا شده است که در مقایسه با عملکرد 12 ماهه سال 1400 به رغم اختلاف چهار ماهه، حدود 24 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در همین مدت (هشت ماهه) بیش از 2800 کیلومتر روکش حفاظتی نیز در راه‌های شریانی کشور اجرا شده است که درمقایسه با عملکرد 12 ماهه سال گذشته، حدود 55 درصد رشد نشان می دهد، همچنین طی مدت مذکور حدود 5160 کیلومتر لکه‌گیری و درزگیری در راه‌های شریانی اجرا شده است که این رقم نیز در مقایسه با عملکرد 12 ماهه سال قبل بیش از 26 درصد رشد داشته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت:در مجموع در هشت ماهه سال جاری حدود 11500 کیلومتر انواع اقدامات لکه گیری و روکش آسفالت و نگهداری رویه راههای شریانی کشور انجام شده است و پیش بینی می شود این عدد در پایان سال‌جاری به بیش از 13 هزار کیلومتر برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه سال جاری درصد تحقق برنامه­ تنظیمی برای کل 12 ماه سال 1401 در بخش روکش آسفالت گرم حدود 100 درصد، روکش حفاظتی حدود 70 درصد و لکه گیری و درزگیری حدود 130 درصد بوده است. تناژ قیر مصرفی از ابتدای سال (8 ماهه) نیز حدود 200 هزار تن در راه‌های شریانی بوده است.

به لحاظ تناژ کل آسفالت پخش شده در راه‌های شریانی کشور، در هشت ماهه ابتدای سال جاری حدود 3/4 میلیون تن آسفالت گرم اجرا شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری رکورد جدیدی در مجموع عملکرد نسبت به عملکرد پنج سال گذشته در این حوزه به ثبت برسد.

مجموع اعتبار هزینه شده در زمینه نگهداری رویه راه‌های شریانی طی هشت ماه سال جاری نیز حدود 100 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه