English

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به خبرگزاری موج:

تعرفه برق امسال افزایش نیافت / ۴ درصد مشترکان دو برابر الگو برق مصرف می کنند

مصطفی رجبی مشهدی گفت: امسال تعرفه برق خانگی افزایش نیافته اما ۳ درصد مشترکان دو برابر الگو برق مصرف کرده اند و مشمول هزینه پلکانی شده اند.

تعرفه برق امسال افزایش نیافت / ۴ درصد مشترکان دو برابر الگو برق مصرف می کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سخنگوی صنعت برق در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون مشترک در بخش خانگی اضافه می شود با این حال کاهش مصرف برق داشته ایم، گفت: امسال همکاری هایی با بخش گاز داریم تا بتوانیم همه انرژی زمستان را تامین کنیم

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه اصلاح تعرفه در سال جاری نداشته ایم، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت: مشترکاتی که مصرفشان زیر الگو باشد یارانه دریافت می کنند و مشترکاتی که بالای الگو برق مصرف کرده اند، به صورت پلکانی تعرفه برق آنها افزایش یافته و یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک مصرف خود را به زیر الگوی مصرف رسانده اند به همین دلیل ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق ایجاد شده است.

او با تاکید بر اینکه سه تا چهار درصد مشترکان بالای الگو برق مصرف می کنند، تصریح کرد: حدود هشت میلیون مشترک مشمول تخفیف ناشی از مدیریت مصرف داشته اند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ده هزار مگاوات نیروگاه برق توسط صنایع انرژی بر برنامه ریزی ساخته شده است، اظهار کرد: صنایع انرژی بر در آینده سهم کمتری از برق مصرفی شبکه خواهند داشت و سال آینده بیش از هزار مگاوات برق تولیدی نیروگاه های ساخت صنایع وارد شبکه می شود.

او با تاکید بر اینکه امسال سه درصد ذخایر گاز مایع به عنوان سوخت نیروگاه بیشتر از سال گذشته داریم، اظهار کرد: با این حال صرفه جویی در مصرف برق وجود داشته باشد تا بتوانیم زمستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ایران با کشورهای زیادی ارتباط مرزی دارد که با برخی از آنها برق واردات و از برخی صادرات می کند، گفت: در حال حاضر برنامه بلندمدت برای صادرات برق به کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم و همچنین در راستای پیمان برقی که با روسیه، آذربایجان و ارمنستان داریم به دنبال توسعه همکاری با این کشور هستیم. همچنین امروز سه و نیم روز برق به ترکیه صادر و سه و نیم روز برق از این کشور واردات داریم.

او افزود: به زودی مشترکان بالای یک مگاوات هم باید برق خود را از طریق بورس تامین کنند و همین مسأله باعث می شود شرکت ها راحت تر سرمایه در گردش خود را تامین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه