English

نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

درخواست کارت پایان خدمت برای وام فرزندآوری خلاف سیاست جمعیتی است

حسن لطفی گفت: بانک ها باید نیازهای مالی جوانان را برای پرداخت وام فرزند آوری و... تامین کنند اما متاسفانه به بهانه های مختلف مانند نبود کارت پایان خدمت و غیره از انجام وظیفه شان شانه خالی می کنند.

درخواست کارت پایان خدمت برای وام فرزندآوری خلاف سیاست جمعیتی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع فرزند آوری و چالش های پیش روی این طرح  بیان کرد: یکی از چالش های مهم در حوزه ی فرزند آوری، موضوعات اقتصادی است، وجود یک سری از امکانات اولیه مانند مسکن و...از الزامات و واجبات برای ازدواج و تشکیل خانواده است. در واقع نمی توان رابطه ی  بین فرزند آوری و اقتصاد خانواده را انکار کرد و اتفاقا باید گفت این دو موضوع کاملا به هم مرتبط است.

حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج افزود: با توجه به چالش های اقتصادی که در کشور وجود دارد، قطعا باید برای تسریع و تسهیل در روند ازدواج جوانان در این بخش سرمایه گذاری کرد. بانک ها نیز باید نیازهای مالی جوانان را با پرداخت چنین وام هایی تامین کنند اما متاسفانه به بهانه های مختلف مانند نبود کارت پایان خدمت و غیره  از انجام وظیفه شان شانه خالی می کنند.

نماینده ی مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در خصوص چرایی عدم ارائه ی وام فرزند آوری به افراد فاقد کارت پایان خدمت نیز گفت: مجلس شورای اسلامی به صورت سالیانه، برای ازدواج جوانان تسهیلات را افزایش می دهد اما بانک  ها برای ارائه ی این تسهیلات بهانه جویی می کنند که این اقدامات خلاف سیاست های نظام، در خصوص رشد جمعیت است. در هیچ قسمتی از قانون بیان نشده افرادی که به سربازی نرفته اند باید از برخی حقوق اجتماعی باید محروم شوند.

وی در ادامه متذکر شد: موضوع عدم ارائه ی وام فرزند آوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند در عمل با سیاست های نظام منافات دارد، همچنین نباید موضوع ازدواج و وام دهی به این افراد به داشتن یا نداشتن کارت پایان خدمت وابسته باشد.

لطفی همچنین اشاره کرد:  زمانی که یک سرباز وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد و خانواده اش در رفاه باشند، او نیز به راحتی دوران سربازی خود را طی می کند اما زمانی که درگیر مشکلات و دغدغه های مسائل اقتصادی شود قطعا وظایف خود را به عنوان یک سرباز نمی تواند به درستی انجام دهد.

این نماینده در پایان نیز بیان کرد: قطعا مجلس برای حل موانع و موارد دست و پا گیر اقدامات لازم را انجام می دهد و آنها را اصلاح می کند، با توجه به اینکه کشور در حال حرکت به سمت پیری جمعیت است همه ی حوزه های مرتبط با امر فرزند آوری و ازدواج جوانان باید در این خصوص ورود کنند تا مشکلات موجود در این زمینه حل شود و ضعف های موجود حل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه