English

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری موج؛

کاهش نور بزرگراه ها و معابر براساس الگوی استانداردسازی بوده است

عبدلامیر یاقوتی گفت:در سال های اخیر میزان روشنایی معابر و بزرگراه ها اصلاح شده که بر مبنای آن استانداردسازی نور؛ چراغ های اضافی خاموش شد یا چراغ ها سدیمی و جیوه ای به چراغ های ال ای دی تغییر کردند.

کاهش نور بزرگراه ها و معابر براساس الگوی استانداردسازی بوده است

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره شکایاتی که مردم برای روشنایی معابر و... دارند، گفت: در سال های اخیر میزان روشنایی معابر و بزرگراه ها اصلاح شده که بر مبنای آن استانداردسازی نور؛ چراغ های اضافی خاموش شد یا چراغ ها سدیمی و جیوه ای به چراغ های ال ای دی تغییر کردند.

 

عبدلامیر یاقوتی درباره دلایل روشن ماندن چراغ بزرگراه ها و معابر در ساعت اولیع صبح یا بعدازظهر اظهار کرد: قبلا چراغ ها براساس یک سیستم اتوماتیک و متناسب با نور محیط انجام می شد، اما در حال حاضر سیستم خودکار بر مبنای زمانبدی است، به طوری که ساعت تاریکی هوا مشخص می شود و چند دقیقه قبلا از آن چراغ ها روشن می شود یا در صبح، زمان روشن شدن هوا مشخص می شود و به صورت خودکار چند دقیقه قبل از آن زمان چراغ ها خاموش می شوند.اما در حال حاضر ممکن است برخی معابر به دلیل استفاده از همان فوتوسل های قدیمی و آسیبی که ممکن است دیده باشند وضعیت روشنایی هوا را تشخیص نمی دهند و ممکن است یک جانبه جای زمان در خاموشی یا روشنایی داشته باشند.

 

او با تاکید بر اینکه برنامه منظمی برای عبور از پیک مصرف برق اجرا شده است، تصریح کرد: همکاری با وزارت صنعت برای تنظیم مصرف برق صنایع و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم برق کشاورزی انجام شد و این مسأله باعث تصویب مصوبه ای در هیات وزیران بود تا مشترکان در چهارچوبی از ظرفیت بهینه برق استفاده کنند.

 

او با تاکید بر اینکه خاموشی بی برنامه ۱۰۰ برابر خسارت بیشتری نسبت به خاموشی با برنامه دارند، اطهار کرد: امسال ۸.۵ درصد رشد مصرف برق داشت و این مسأله به دلیل همکاری با بخش برق باعث مدیریت مصرف شد.

 

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با اشاره به اینکه استفاده از برق های اضطراری یکی از برنامه ها برای جلوگیری از خاموشی تابستان بود، گفت: امسال برای بهینه سازی مصرف استفاده از مولدها یک الزام بود و با توجه به تحلیلی که اتفاق افتاده سرانه مصرف مشترکان حدود ۵ درصد کاهش داشته که دستاورد بزرگی است و سرانه مصرف ماهانه از ۲۶۶ کلیوات ساعت به ۲۵۹ مگاوات رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه