English

همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

برگزاری نشست کمیته خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور

همزمان با برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱، نشست کمیته خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار شد و ۴ تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

برگزاری نشست کمیته خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱، نشست کمیته خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور، عصر امروز(چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه) با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران فولاد مبارکه به همراه تنی چند از مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه و نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در ابتدای این نشست اظهار کرد: طی یک سال گذشته، فولاد مبارکه حرکتی که از سال‌ها قبل در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به درستی آغاز کرده بود را سرعت بخشیده که پس از نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط مقام رهبری، سرعت این رشد دوچندان شد و هم‌اکنون شاهد تحول بسیار جدی در نگرش آنچه که نسبت به زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور را دارد، هستیم.

وی افزود: این حرکت با اطمینان وسیعی از سوی مدیران ارشد گروه فولاد مبارکه نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان رخ داده، سریع‌تر شده که این اعتماد بسیار ارزشمند است و جای قدردانی دارد؛ به واسطه ظرفیت قابل توجهی که در زیست‌بوم نوآوری، جوانان و فناوران کشور وجود دارد، هنوز راه جدی را پیش رو داریم و امیدواریم با به‌کارگیری مدل‌ها و روش‌های روز دنیا بتوانیم از ثمرات این اعتماد بهره بیشتری ببریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته در ۳ حوزه زیرساخت، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و آماده‌سازی فرایند سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها درصدد آن بوده‌ایم تا افق جدیدی را در همکاری با دانش‌بنیان‌ها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حمایت بی‌نظیر فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان اذعان داشت: میزان حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به درصد GDP این شرکت بسیار بالاست؛ این میزان حدود ۵ هزار میلیارد تومان یعنی ۳ برابر سهم شرکت فولاد مبارکه در تولید ناخالص ملّی است.

وی با بیان این که فولاد مبارکه نسبت به شرکت‌های بزرگ کشور در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو است، تصریح کرد: نباید به این نقطه اکتفا کنیم، چراکه در گروه‌های دانش‌بنیان و صنایع معدنی ظرفیت جدی وجود دارد.

امیر مظاهری، عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص این نشست اظهارکرد:

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با هم‌افزایی بیشتری انجام شده تا با این هم‌افزایی قوت بیشتری به این جریان عظیم در کشور بخشیده شود.

عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی نظیر ایریسا، فولاد سنگان، فولاد متیل و فولاد هرمزگان در حال حاضر از چندین شرکت فناور و نوآور و طرح‌های ویژه تکنولوژی حمایت می‌کنند اما با امضای این تفاهم‌نامه‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر فولاد مبارکه، به چنین حرکت‌هایی شتاب‌دهی قابل توجهی داده خواهد شد.

وی اذعان داشت: علاوه بر این، اکوسیستم نوآوری نیز در این زمینه تشکیل شده و در نهایت بستر برای ادامه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه، بیشتر از قبل در کشور و به‌ویژه صنعت فولاد فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است، در این نشست ۱۲ شرکت دانش‌بنیان برتر و منتخب حضور داشتند تا عملکرد خود برای اجرای پروژه‌های مختلف برای گروه فولاد مبارکه را ارائه‌ دهند؛ شرکت‌های دانش‌بنیان «هوشمند چابک اسپادان»، «دیده‌رایان صنعتی اصفهان»، «پایاصنعت»، «مرکز نوآوری خلاق اشراق» و «فرایندپژوهان»، «دیساافزار پارس» و «راشا» ازجمله شرکت‌هایی بودند که نمایندگانی از آنان در این نشست فعالیت‌ها و پروژه‌های خود را ارائه دادند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه