English

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی اقتصاد در گفتگو با خبرگزاری موج:

دولت به دنبال تسری حکمرانی مردمی است/ عده ای قبلا به اسم مردمی سازی اقتصاد انحصار و رانت ایجاد کردند

سید احمد عبودتیان گفت: در حال حاضر دولت به دنبال این است که حکمرانی مردمی تسری پیدا کند و امروز باید در بخش های که تصدی گری شده مانع زدایی کند و البته نباید انحرافات گذشته اتفاق بیفتد که عده ای به اسم مردمی سازی اقتصاد باعث ایجاد رانت و انحصار شدند.

دولت به دنبال تسری حکمرانی مردمی است/ عده ای قبلا به اسم مردمی سازی اقتصاد انحصار و رانت ایجاد کردند

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت به دنبال این است که حکمرانی مردمی تسری پیدا کند، گفت: اقتصاد یک عرصه صد درصد مردمی است در واقع آنجاهایی که تصدی گری شده باید مانع زدایی اتفاق بیفتد

سید احمد عبودتیان با بیان اینکه از گذشته اقتصاد به عنوان یک بخش عمومی شناخته می شد و امروز نهضتی برای گفتمان سازی برای ایجاد ارتباط بین حلقه های اقتصادی آغاز شده است، گفت: امروز ایجاد ارتباط بین دستگاه های پیشران و حلقه های که می توانند در تصمیم سازی موثر باشند قطعا بستری برای توسعه اشتغال ایجاد خواهند کرد.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اتصال بین مردم و نهادهای حاکمیتی باعث می شود تا عملکرد دولت در اقتصاد کشور در یک دامنه وسیعتری اتفاق بیفتد، همانطوری که امروز در بسیاری از محلات و مساجد سراسر کشور کارآفرینی و اشتغال زایی می کنند ارتباط آنها با دستگاه های دولتی و مانع زدایی برای کسب و کارها کمک می کند تا دولت سریعتر به ماموریت خود دست پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه تنها با حضور مردم در عرصه اقتصاد ایران قوی ایجاد می شود، اظهار کرد: نخستین اقدام دولت برای بسترسازی این بخش شفاف سازی صدور مجوزها در قالب سامانه ها بود که هم اکنون در وزارتخانه ها اجرا شده است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با تاکید بر اینکه متقاعد کردن دیوان‌سالاری در کشور بر مردمی کردن اقتصاد زمان بر است، اظهار کرد: الگوی حکمرانی جمهوری اسلامی چیزی غیر از مردمی کردن اقتصاد نیست و اگر غیر از این تاکنون اتفاق افتاد چیزی جز انحراف نبود و امروز رییس جمهوری بر مردمی سازی اقتصاد تاکید ویژه دارند.

عبودتیان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی در سال های گذشته بروز کرده بود این بود که دولت خود را متصدی همه امور کرده بود، گفت: پیش از این عده ای به بهانه ای مردمی سازی اقتصاد تشکل هایی را تشکیل دادند و بعد اقتصاد را در آن بخش قبضه کردند و علاوه بر اینکه انحصار زایی ایجاد شد رانت های هم داده شد و امروز جلوی این مسائل باید گرفته شود.

او افزود: در الگوهای پلتفرمی اقتصاد علاوه بر اینکه آحاد مردم در آن مشارکت خواهند داشت نظارت پذیر هم خواهد بود. بنابراین باید توجه داشت که دولت آمادگی ایجاد حکمرانی مردمی را دارد اما اگر این جریان  به‌درستی سامان پیدا نکند در ادامه با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، به تازگی رویداد ملی پای کار ایران قوی با موضوع اشتغالزایی در مناطق کم برخوردار  با شعار خدا در همسایگی ماست بهانه ای برای هم افزایی گروه های مردمی فعال حوزه کارآفرینی و توانمندسازی، با حضور مسولین دولتی و شخصیت های ملی عرصه محرومیت زدایی و جهادی از جمله دستیار ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر کشور، با هدف هم افزایی مردم و دولت برای حل مشکلات کشور برگزار  شده، در این رویداد علاوه بر نشست ها و جلسات همفکری، از شتابدهنده کارآفرینی اجتماعی «کاریار» و ۷ عنوان کتاب در زمینه اشتغال‌زایی مناطق حاشیه ای و محرم نیز رونمایی خواهد شد. در عین حال پوسترهای اینفوگرافیکی آموزشی مبانی اشتغالزایی در مناطق حاشیه شهرها نیز ارائه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه