English

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد؛

افزایش ۱۲ درصدی صادرات پوشاک

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: امسال صادرات صنعت پوشاک نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته، 12 درصد به لحاظ وزنی افزایش یافت.

افزایش 12 درصدی صادرات پوشاک

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد مهدی برادران با اشاره‌ به کاهش قیمت مواد اولیه صنعت نساجی، اظهار داشت: پتروشیمی ایران طبق تفاهماتی که با انجمن صنایع نساجی ایران و اداره کل نساجی وزارت صمت انجام داد موجب افزایش تولید شد و قیمت نخ کاهش پیدا کرد.

وی افزود: کاهش قیمت مواد اولیه موجب می‌شود که قیمت نخ هم کاهش پیدا کند و این مسئله در بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی صورت گرفت نیز از سوی تولید کنندگان اعلام شد.

بر‌ادران بیان داشت: البته هزینه ارزش افزوده در زنجیره پوشاک بالارفته است که باید تک تک این زنجیره‌ها سهم خود را کم کنند تا محصول نهایی که پوشاک است کالایی رقابتی شود.

وی با اشاره به روز ملی صادرات نیز گفت: در صنعت پوشاک ۱۲ درصد نسبت به 60 ماهه پارسال افزایش صادرات وزنی داشته ایم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین با اشاره به کاهش تعرفه‌های واردات مواد اولیه پوشاک گفت: در برخی پتروشیمی‌ها مثل پتروشیمی تندگویان، افزایش تولید مواد اولیه از 4 هزار تن به حدود هشت هزار تن در هفته رسیده که موجب شده ما با انباشت مواد اولیه پوشاک مواجه شویم که واحدها به صورت سه شیفت کار می کنند.

وی با اشاره به اشتغال پذیر بودن واحد‌های تولیدی پوشاک، گفت: در سال جدید ۴۲۲ هزار اشتغال در صنایع مختلف داشته ایم و برخی از واحد‌های پوشاک ۲۰ درصد افزایش اشتغال داشته اند.

برادران صادرات پوشاک و رقابتی بودن این صنعت را از مزیت‌های آن دانست و افزود: ما به هیچ وجه نخواهیم گذاشت به خاطر واردات این صنعت تعطیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی