English

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

مخالف قیمت‌گذاری دستوری روی کالاها هستیم

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بیان داشت: با قیمت‌گذاری دستوری روی کالاها مخالف هستیم.

مخالف قیمت‌گذاری دستوری روی کالاها هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد صادق مفتح در نشست خبری با اصحاب رسانه دراتاق بازرگانی اصفهان به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه قیمت باید کشف شود و نباید تعیین شود ، گفت: مخالف قیمت‌گذاری دستوری روی کالاها هستیم.

وی اضافه کرد: دردولت سیزدهم با یک تغییر رویکردی روبرو بودیم که قیمت گذاری روی کالاها و محصولات پایه شروع شد.

 این مقام مسئول ادامه داد: در دولت سیزدهم از واژه مدیریت بازار را به جای واژه تنظیم بازار استفاده و بستر بورس به عنوان شفاف‌ترین ابزار جهت مدیریت بازار انتخاب شد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بیان داشت: در بازار فولاد، سیمان و شیشه توانستیم با فروش محصولات در بورس کالا به مدیریت بازار کمک کنیم.

مفتح با اشاره باینکه امسال قطعی برق خانگی نداشتیم، تصریح کرد: علی رقم قطعی و محدودیت مصرف برق در صنایع فولاد و سیمان و افزایش قیمت‌های جهانی، بازار نسبتاً آرامی را در این داشتیم.

وی در خصوص کالا برگ و یارانه نقدی توضیح داد: تا زمانی که یک روش مطمئن و قابل اتکا برای سیاست پرداخت ریال شناسایی نشود، پرداخت یارانه نقدی  استمرار خواهد کرد.

وی در ارتباط با کنسرسیوم صادرات نیز بیان داشت: مخالفتی با تشکیل کنسرسیوم صادراتی نداریم و اگر کنسرسیومی در این زمینه تشکیل شود، استقبال می‌کنیم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه باید برای صادرات تولید داشته باشیم ، افزود: زمانی که میزان تولید بیشتر از تقاضا است باید راهی برای صادرات پیدا کنیم و در این راستا باید با یک برنامه‌ریزی، بخشی از تولید را به بازار داخلی و بخشی دیگر را به صادرات اختصاص دهیم.

محمد صادق مفتح اظهار داشت: نباید رویکرد صادرات مبتنی بر مازاد تولید باشد و در این حوزه باید باب تولید برای صادرات شکل بگیرد که این یکی از تغییر رویکردهایی است که درصدد اجرایی شدن آن هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه خود مالکی مصیبت اقتصاد ایران است، اضافه کرد:قریب به ۲۵ هزار مرغداری خرد در کشور داریم که  باید با برنامه‌ریزی این موضوع را برطرف کنیم.

احتکار خانگی در کشور 7 برابر احتکارتجاری است

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص احتکار در کشور نیز بیان داشت: با بیان اینکه احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد، گفت: احتکار خانگی 7 برابر بیشتر احتکار تجاری است و  احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد.

در ادامه این نشست خبری رئیس سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه امسال در دولت سیزدهم پروژه های مهمی به اجرا درآمد ، گفت: پروژه عظیمی که در کشور کلید خورد مردمی سازی یارانه‌ها بود که اقدام و حرکتی شجاعانه از سوی رئیس جمهور بود که با همکاری و همراهی خوب مردم این طرح اجرا شد.

امیرحسین کمیلی بیان داشت: در این دوره هماهنگی بسیار خوبی بین سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه برقرار شد  گرفته است که این ارتباط و هماهنگی در دوره‌های قبلی وجود نداشت که این اقدام، چشم انداز و دورنمای  بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره باینکه مبارزه با قاچاق کالا بویژه در حوزه لوازم خانگی در دولت سیزدهم در حال انجام است، افزود: سیستم‌های نظارتی در حوزه لوازم یدکی و لوازم خانگی پیشرفت مناسبی داشته و زیر ساخت‌های آن در حوزه تولید سایر کالاها درحال ایجاداست.

 این مقام مسئول ادامه داد: با این اقدام کالاهای تقلبی و قاچاق  در بازار به ویژه در بازار لوازم خانگی به خوبی قابل شناسایی است.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان اظهار داشت: با اجرای این طرح هر کالایی که بدون شناسه کالا باشد در حکم کالای قاچاق می باشد و از بازار جمع آوری می شوند.

امیرحسین کمیلی با بیان اینکه همه فعالین اقتصادی ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند، گفت: کالاهایی که از مبادی رسمی هم وارد می‌شود هم باید دارای شناسه کالا باشند، در غیر این صورت از بازار جمع می شود.

نشست معاون وزارت صمت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه