English

در راستای دست‌یابی به اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه صورت گرفت؛

بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های بهبود ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه

در راستای دست‌یابی به اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه، استفاده روزافزون از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های بهبود ناحیه آهن در دستور کار قرار گرفته است.

بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های بهبود ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، در راستای دست‌یابی به اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه، استفاده روزافزون از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های بهبود ناحیه آهن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس گروه فنی ناحیه آهن‌سازی با بیان مطلب فوق و با تأکید بر اینکه ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی همواره یکی از برنامه‌های راهبردی فولاد مبارکه بوده است، ادامه داد: با عنایت به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به‌عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» پروژه‌های دانش‌بنیانی که راهگشای حل مشکلات صنعت و خطوط تولید است در همه بخش‌های سازمان مخصوصا ناحیه آهن‌سازی در دستور کار قرار گرفته است.

مجید نیک اقبال پروژه‌های دانش‌بنیان در دست اجرای ناحیه آهن‌سازی را این‌چنین تشریح کرد:

به‌روزرسانی سیستم آنالیز تصویری دانه‌بندی گندله خام و پالت کار

این پروژه به‌منظور به‌روزرسانی سیستم آنالیز تصویری جهت کنترل دانه‌بندی گندله خام و کاهش میزان برگشتی از دیسک‌های گندله‌سازی و افزایش میزان دانه‌بندی مطلوب تولید دیسک‌های گندله‌سازی تعریف شده است؛ ضمن اینکه این سیستم برای کنترل پالت کارهای حمل گندله در کوره گندله‌سازی و مشخص کردن پالت کارهای معیوب استفاده می‌تواند کارگشا باشد.

مطالعه و بررسی استفاده از گازهای احیایی از منابع غیر ریفرمینگ متان (H2)

فولاد مبارکه با توجه به رویکرد جهانی در مورد تولید فولاد سبز برای همگامی با تکنولوژی‌های روز دنیا پروژه بررسی و تحقیقات درخصوص تولید گاز ریفرمینگ را که در مدول‌های احیا مستقیم جهت احیای گندله استفاده می‌گردد در دستور کار قرار داده است.

ساخت و نصب پایلوت‌پلنت جدید و به‌روز واحد گندله‌سازی

همواره شناخت رفتار کنسانتره‌های مختلف در حین فرایند گندله‌سازی برای کنترل پارامترهای فرایندی و دست‌یابی به کیفیت و کمیت مورد انتظار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بررسی این رفتار ابتدا باید در پایلوت‌پلنت انجام شود؛ بنابراین به‌روزرسانی پایلوت‌پلنت متناسب با ظرفیت واحد گندله‌سازی و در نظر گرفتن تنوع کنسانتره‌های ورودی از ضروریات خط است.

نصب آنالایزر گازها در واحد آهک‌سازی

کنترل استانداردهای زیست‌محیطی همواره از اهداف فولاد بوده است. در واحد آهک‌سازی با توجه به خروج گازهای فرایندی و احتراق، کنترل فرایند از ضروریات است.

ساخت کوره پایلوت کلسیناسیون آهک

با توجه به تکنولوژی‌های مختلفی که در مجموعه فولاد مبارکه برای پخت آهک وجود دارد، تعیین شرایط کلسیناسیون که در پایلوت آهک‌سازی به دست می‌آید، می‌تواند در بهبود فرایند مؤثر باشد.

اجرای پروژه ۶ سیگما در راستای کنترل کربن و متالیزاسیون آهن اسفنجی

در راستای کنترل کیفیت آهن اسفنجی ارسالی به فولادسازی پروژه 6 سیگما جهت شناسایی و کنترل پارامترهای مؤثر بر کیفیت تولید در دستور کار قرار گرفته است.

پروژه مطالعاتی و امکان‌سنجی احداث کارخانه پرعیارسازی

با توجه به افت کیفیت کنسانتره‌های ورودی و محدودیت‌های ایجادشده به جهت ارتقای شرایط کمی و کیفی تولید، انجام مطالعات و امکان‌سنجی احداث کارخانه پرعیارسازی برای ارتقای کیفیت کنسانتره‌های ورودی و افزایش عیار آهن در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کاهش هرچه بیشتر مصارف انرژی و کنترل هزینه‌ها اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز پروژه‌های افزایش ظرفیت تولید مدول C، نصب سیستم سولفور زدا در احیا یک، بازیافت انرژی با استفاده از سیکل ORC در مدول‌های احیا مستقیم، جایگزینی کولینگ‌تاورها با سیستم کولینگ هیبریدی و امکان‌سنجی سیستم کنترلی گاز و مشعل کوره‌های آهک سازی (BMS) در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه فنی ناحیه آهن‌سازی اظهار امیدواری کرد با انجام پروژه‌های مذکور و همچنین با افزایش قابلیت‌های سازمانی، اهداف کلان شرکت محقق گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی