English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

مسکن ملی همچنان در هاله ای از ابهام / شروط جدید دولت برای متقاضیان مسکن ملی

در حالی که حدود یک سال از طرح نهضت ملی مسکن می گذرد تاکنون تعداد افرادی که برای مسکن ملی قرارداد بسته باشند به یک میلیون نفر نرسیده، با این حال دولت ثبت نام جدید را آغاز و شروط جدیدی را اعلام کرده است.

مسکن ملی همچنان در هاله ای از ابهام / شروط جدید دولت برای متقاضیان مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری موج، طرح نهضت مسکن ملی هر روز با شرط و شروط جدید مواجه می شود، در حالی که حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید و تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسط های اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. بنابراین مشکلی برای پیشبرد طرح از نظر دولت وجود ندارد اما علاوه بر اینکه هر چند وقت یکبار ثبت نام مجدد آغاز می شود، شروط جدیدی هم به طرح اضافه می شود. این در حالی است که دولت باید تا چند ماه دیگر وعده خود برای انعقاد قرارداد با یک میلیون نفر در یک سال گذشته را جامه عمل پوشانده باشد که این اتفاق بعید است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهرانبا اشاره به اینکه آن دسته از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط هستند و برای آنها پیامک واریز وجه ارسال شده اگر نسبت به تامین آورده اولیه اقدام نکنند نفراتی از اولویت‌های بعدی جایگزین آنها خواهند شد، گفت: سهمیه استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن، سالیانه ۱۵۵ هزار واحد است که هیچ مشکلی در بخش زمین نداریم. زمین برای دو سال آینده تامین شده و تا چهار سال آینده هم تامین خواهد شد.

خلیل محبت‌خواه با بیان اینکه در برخی نقاط زمین در اختیار پیمانکاران قرار گرفته که به زودی کارهای اجرایی شروع می‌شود، افزود: به تمام کسانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند پیامک داده‌ایم تا نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کنند. اگر آورده را به‌موقع واریز نکنند نفراتی از اولویت‌های بعدی جایگزین آنها می‌شوند. واجد شرایط ها موضوع را از طریق سایت پیگیری کنند. 

وی درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: پروژه‌ها خوب پیش می‌رود. بیش از ۴۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده که به زودی چندین پروژه دیگر به این رقم افزوده می‌شود. در استان تهران به هر تعداد که متقاضی داشته باشیم واحدهای نهضت ملی مسکن احداث می‌کنیم. تا کنون ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پالایش آنها تقریبا در حال اتمام است. ثبت نام جدید هم به زودی انجام می‌گیرد.

طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه