English

آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین

در نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت به ریاست وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام راه‌اندازی کاروان ترمیم راه‌های اربعین حسینی بر آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل ونقلی در ایام اربعین به زائران تاکید شد.

آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری موج، نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با حضور شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل و دیگر معاونان وزیر در حوزه راه‌آهن، شرکت ساخت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان هواپیمایی کشوری امروز ۳۰ خردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر ارایه خدمات مناسب و فراهم‌آوردن امکانات لازم در پایانه‌ها و فرودگاه‌های کشور، ارتقای سطح ایمنی و خدمات شبکه راه‌های اربعین حسینی تاکید کرد و خواستار تشکیل کاروان ترمیم راه‌های اربعین حسینی در وزارت راه و شهرسازی شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه با تاکید بر اصلاح مسیرها اعم از ترمیم آسفالت، تعریض، ترمیم و ایمن‌سازی راه‌ها، بازدید از پایانه‌ها، و ارایه خدمات رفاهی مناسب در فرودگاه‌ها را از ضرورت‌ها برشمرد و بر ابلاغ هرگونه مجوز لازم برای ارایه خدمات بهتر تاکید کرد.

قاسمی همچنین به ضرورت هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم به منظور افزایش حداکثری ظرفیت ناوگان‌های حمل و نقل برای زائران اربعین اشاره و بر ایجاد قرارگاه های عملیاتی در زیربخش های حمل و نقلی به منظور پیگیری امور مربوط به مسافران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌ها پس از پایان مراسم معنوی حج، آماده پذیرایی و تامین خدمات استراحت، سرمایشی و پذیرایی باشند. همچنین بازدید مستمر محورها و پایانه‌ها توسط مدیران و مسئولان و ارایه گزارش کامل اقدامات انجام شده در دستور کار قرار بگیرد.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل و دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت نیز در این نشست گزارشی از نشست‌های کمیته و کارگروه اجرایی، بازدیدهای میدانی از استان‌ها، پایانه‌های مرزی و اهم اقدامات کمیته ارایه کرد.

بنا بر گزارش ارایه شده توسط معاون حمل و نقل قرارگاه عملیاتی در زیربخش‌­های جاده‌‍‌ای، ریلی و هوایی در استانهای مرزی مربوطه و فرودگاه‌های تشکیل و عملیاتی شده است. همچنین بیش از ۸ هزار دستگاه اتوبوس عمومی برای جابجایی زائران آمادگی لازم را دارند.  ایجاد مسیر ریلی ویژه جابجایی زائران (تهران- اهواز و ریل باس در مسیر اهواز- خرمشهر) و آمادگی فرودگاهها و ایستگاه‌ها و پایانه‌های مسافری جاده‌ای برای جابجایی مسافران از  دیگر اقداماتی بود که گزارش آن توسط معاون حمل و نقل ارایه شد.

افندی‌زاده تاکید کرد: ستاد، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در برنامه‌ریزی و ارایه خدمات شایسته به زائران آمادگی کامل دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه