English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

عملکرد ضعیف مدیران نماد فروسیل آفت سهامداران

شرکت فرسیلیس خمین اعلام کرده با تولید 12 هزار تن نمی تواند برق مورد نیاز خود را تامین کند، از طرف دیگر اعلام کرده تا سال آینده با طرح توسعه و تسهیلات 800 میلیارد تومانی تولید شرکت به 30 هزار تن می رسد، این درحالی است که برقی برای آن ندارد و این به معنای جواب سرمایه و زیان!

عملکرد ضعیف مدیران نماد فروسیل آفت سهامداران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، صنعت فروآلیاژ جزو صنایع با ارزش افزوده بالا به حساب می آید این محصول در صنعت فولاد و چدن استفاده می شود و میزان تقاضا برای این محصول بیشتر از تولیدش است، به طوری که بیش از 9 میلیون تقاضا دارد اما حدود 8.5 میلیون تولید وجود دارد.

در شرایط کنونی میزان تولید نماد فروسیل بیش از میزان تقاضای داخلی است، به همین دلیل بخش عمده ای از محصولات شرکت صادرات می شود و درآمدهای ارزی بالایی دارد، اما میزان سودسازی این شرکت با درآمدهای ارزی شرکت تناسب ندارد، زیرا در گزارش مالی سال گذشته بیش از 800 میلیارد تومان تسهیلات اخذ کرده و مانده نقد شرکت در پایان دوره مالی سال 1400 حدود 70 میلیارد تومان بوده است.

این شرکت با نماد فروسیل هم اکنون طرحی در دست اجرا دارد که بیش از 50 درصد افزایش تولید خواهد داشت و پیش بینی شده در سال آینده هم درآمد حاصل از فروش شرکت حدود 50 درصد در ابتدای سال 1401 اضافه شود، اما با توجه به وضعیت این صنعت و درآمدهای ارزی که دارد به طور قطع موقعیت خوبی نسبت به رقبا ندارد و بخشی از این مساله تحت تاثیر عملکرد مدیران شرکت است، هرچند آنها اعلام کرده اند که قطعی برق کاهش 100 میلیارد تومانی در درآمد آنها ایجاد می کند، این ادعا در شرایطی رخ داده که مدیران این شرکت مدعی بودند سال گذشته با وجود قطعی برق با 104 درصد از ظرفیت رسمی تولید داشته اند و فروش شرکت هم در سال 1400 بیش از میزان تولید سالانه بوده و از موجودی انبار برای عرضه در بازار استفاده کرده اند.

نتیجه عدم تامین برق و افزایش بدهی ها

حالا با توجه به اینکه در سال 1400 این شرکت بیش از 40 درصد از محصولات خود را صادرات کرده است و درآمد ارزی بالا باعث شده به ازای هر سهم 295 تومان سود در سال 1400 محقق کند؛ در صورتی که امسال در نتیجه عدم تامین برق و افزایش بدهی های ناشی از تسهیلات و... صادرات باز هم افزایش یابد شرایط برای سهامداران این شرکت تغییر خواهد کرد، همانطور که در وضعیت این عرضه اولیه دیده می شود بعد از ورود به بازار توسط بازارگردان ها صف خرید شد، زیرا در اردیبهشت 1401 تنها به صندوق های سرمایه گذاری و ای اف تی ها واگذار شد و بعد از آن سهام  شرکت توسط بازارگردان ها بین سهامداران خرد هم توزیع شد  و روند نزولی پیدا کرده است.

نکته جالب توجه اینجاست که این شرکت اعلام کرده با تولید 12 هزار تن نمی تواند برق مورد نیاز خود را تامین کند، از طرف دیگر اعلام کرده تا سال آینده تولید شرکت به 30 هزار تن می رسد و این تناقض نشانه ضعف مدیریت است که وقتی شرکتی نمی تواند تامین پایدار برق برای 12 هزار تن داشته باشد چرا به جای ایجاد پایدار نیروگاه و ... به دنبال افزایش تولید می رود تا بعد از مواجه با کمبود برق سرمایه این شرکت راکد شود و به نوعی به سهامداران شرکت هم آسیب وارد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه