English

بازی دو سربرد عرضه تپسی در بورس

با ورود تپسی به بورس نقطه عطفی در تاریخ بازار سرمایه و اکوسیستم استارتاپی کشور رقم خورد. فارغ از کسب و کارهای بخش مالی و صندوق‌ها، بازار سرمایه به عنوان نمایشگری از اقتصاد ایران مملو از شرکت‌هایی است که اتکای آنها به تولید، فروش و بعضا صادرات کامودیتی هاست.

بازی دو سربرد عرضه تپسی در بورس

به گزارش خبرگزاری موج، با ورود تپسی به بورس نقطه عطفی در تاریخ بازار سرمایه و اکوسیستم استارتاپی کشور رقم خورد. فارغ از کسب و کارهای بخش مالی و صندوق‌ها، بازار سرمایه به عنوان نمایشگری از اقتصاد ایران مملو از شرکت‌هایی است که اتکای آنها به تولید، فروش و بعضا صادرات کامودیتی هاست. حتی بخش مالی و نظام بانکی نیز بیش از هر چیز دارایی متکی به دارایی ثابت را در ترازنامه خود دارد. در چنین شرایطی ورود یک شرکت متکی بر دانش و دارایی نامشهود فصل جدیدی را برای بازار سرمایه رقم می زند.

بر همین مبنا ماه هاست بحث درباره نحوه قیمت گذاری تپسی نقل محافل فعالان بازار سرمایه بود. اکنون بازار سرمایه باید متغیرهای دیگری را در فرایند قیمت گذاری، تحلیل سهام و روند جاری حضور شرکت های دانش بنیان در نظر گیرد.

شرکتهای دانش بنیان نیز با پیشگامی تپسی می توانند عیار خود را در بازار سرمایه محک بزنند. ضرورت ارتقای شفافیت مالی و عملکردی و پاسخگویی، موجب می شود تا شرکتهای دانش بنیان بعدی نیز که وارد این بازار می شوند مجموعه هایی شفاف تر و کارامدتر از شرکت های فعلی باشند. به این ترتیب شاهد بازی دو سر برد بازار سرمایه و اکوسیستم استارتاپی کشور خواهیم بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه