English

سعید قبیتی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

سهم ایران در سوخت‌رسانی کشتی یک هشتم امارات است

مدیر شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی گفت: در حال حاضر ایران سهم یک میلیون تن در سوخت‌رسانی کشتی دارد در حالی که امارات سهمی ۸ میلیون تنی در سوخت کشتی ها دارد به همین دلیل به دنبال ایجاد زیرساخت سوخت‌رسانی در چابهار برای گرفتن بخشی از سهم بازار امارات است.

سهم ایران در سوخت‌رسانی کشتی یک هشتم امارات است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیر شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت های سوخت رسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه داریم، گفت: هم اکنون در بندر شهید رجایی روزانه 1200 تن سوخت به شناورها عرضه می شود،  این سایت سوخت رسانی در حال حاضر دارای ظرفیت 53 هزار تُن انبارش سوخت است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم 116 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سعید قبیتی میزان نقل و انتقال جاده ای و ریلی سوخت را در این سایت سوخت رسانی به صورت ریلی حدود ۳۰۰۰۰ تُن ماهیانه و جاده‌ای ۵۰۰۰ تُن ماهیانه اعلام کرد و افزود: این حجم از سوخت از طریق پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند تامین می شود و طرح‌های توسعه ای شرکت تحت مدیریتش را ایجاد زیرساخت‌های سوخت رسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور است.

مدیر شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج  گفت: در حال حاضر ایران سهم کمتر از یک میلیون تن در سوخت‌رسانی کشتی دارد در حالی که امارات سهمی ۸ میلیون تنی در سوخت کشتی ها دارد به همین دلیل به دنبال ایجاد زیرساخت سوخت‌رسانی در چابهار برای گرفتن بخشی از سهم بازار امارات است.

قبیتی با اشاره به اینکه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه نیازمند 400 هزار تُن سوخت است، خاطر نشان کرد: هدف غایی ما در شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم ایجاد و افزایش پتانسیل انبارش و تدارک سوخت تولید داخل و سوخت های ترانزیتی است همچنین افزایش سرعت تدارک سوخت و ایجاد چرخه کامل سوخت رسانی به همراه عدم وابستگی به تامین سوخت مورد نیاز ناوگان از خارج از کشور را در چشم انداز فعالیت خود تعریف کرده ایم.

وی با یادآوری شعار سال تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه فعالیت های خود در بخش تامین و توزیع سوخت شناورها و با توجه به الزام بین‌المللی استفاده از سوخت کم سولفور نسبت به همکاری و مشارکت با مجموعه های دانش بنیان داخلی برای تولید این سوخت اقدام جدی کرده است.

قبیتی ادامه داد: هدف از این کار رساندن تولید سوخت کم سولفور به حد تامین کامل نیاز ناوگان و بی نیاز شدن از سوخت خارجی و سپس صدور مازاد آن برای در اختیار گرفتن سهمی بزرگ در بازار سوخت شناور در منطقه است.

وی روش های تولید دانش بنیان سوخت کم سولفور را در راستای بی اثر شدن تحریم های ظالمانه مهم ارزیابی کرد و گفت: با این دست اقدامات شکست تحریم ها و راهبرد فشار حداکثری بیش از پیش رقم خواهد خورد.

وی از جمله دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت تولید داخلی و اقتصاد ملی را توسعه خدمات در پسکرانه دانست و ادامه داد: در این رابطه چرخه کاملی را از خدمات به صاحبان کالا ارائه می دهیم که بخشی از آن در شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی متجلی است که بار را از طُرق مختلف ریلی و جاده ای به مقاصد مختلف می رساند.

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم با موفق ارزیابی کردن برنامه‌های گروه کشتیرانی برای بی‌اثر شدن تحریم ها به حمل 27 میلیون تن حجم بار این شرکت طی سال 1400 اشاره و تصریح کرد: این رقم به معنای افزایش 40 درصدی حمل بار نسبت به سال 99 است که در دو بخش فله و کانتینر به دست آمده است.

وی حمایت از تولید و اقتصاد داخلی را راهبردی مهم در گروه کشتیرانی اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از 20 شرکت دانش بنیان با گروه کشتیرانی در حال همکاری هستند همچنین تا 99 درصد از سوخت مورد نیاز ناوگان از داخل تامین می شود و برای تامین و ساخت کانتینر و افزایش ظرفیت ناوگان تولید داخلی مدنظر بوده و با شرکت های داخلی قراردادهایی منعقد شده که در دست اجراست. 

قبیتی در پایان به سایت سوخت رسانی ستاره قشم در بندر سلخ قشم اشاره کرد و بیان داشت: این سایت سوخت رسانی بر اساس موقعیت راهبردی جزیره قشم طراحی و اجرا شده است که امیدواریم با توجه پتانسیل عبور 50 هزار شناور در سال از تنگه هرمز بتواند به مرکزی برای فروش سوخت و خدمات به شناورهای داخلی و خارجی تبدیل شود و از قِبَل آن ارزش افزوده قابل توجهی تولید و در چرخه اقتصادی کشور وارد گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه