English

عبادله محمدولی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا / احتمال ادامه افزایش قیمت انس جهانی

عضو انجمن تولیدکنندگان طلا و جواهر گفت: به نظر می رسد ۶ ماهه دوم سال میلادی بازار طلا رشد خواهد داشت و طلا می تواند رتبه نخست را از نظر افزایش قیمت بین کامودیتی ها و محصولات معدنی پیدا کند.

پیش بینی قیمت طلا / احتمال ادامه افزایش قیمت انس جهانی

عضو انجمن تولیدکنندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، درباره پیش بینی بازار طلا، گفت: در تمام کشورهای دنیا قیمت طلا را متناسب با قیمت انس و برحسب دلار در کف بازار تعیین می کنند. بنابراین تاثیر دلار در قیمت طلا قابل توجه است، به همین دلیل با وجود افت انس در چند وقت اخیر قیمت طلا در ایران افزایشی بوده، هر چند نمی توان تاثیر نوسان قیمت انس را نادیده گرفت.

عبادله محمدولی با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد ایران بیشتر خبری است، افزود: قیمت ها در ایران تحت تاثیر همین عامل خبری بوده و البته همیشه به این مساله انتقاد کرده ایم، زیرا ایران باید می توانست از منابع و تولید کالاهای با ارزش افزوده بالاتر، ارزش پول ملی و در نهایت اقتصاد را تقویت کند.

او با تاکید بر اینکه موسسه های مالی نقش مهمی در نوسانات رو به پایین انس جهانی دارد، اظهار کرد: در دنیا موسسه های مالی انس طلا را تنها رقیب خود می دانند و باید توجه داشت که این نوسانات رو به پایین موقتی است و قیمت واقعی انس جهانی طلا بیشتر از نرخ کنونی است. در واقع موسسه های جهانی به دنبال این هستند که مشتریان خود را حفظ کنند، به همین دلیل قیمت انس را سرکوب  کرده اند.

عضو انجمن تولیدکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه در شرایط کنونی دلایلی برای افت قیمت انس طلا دیده نمی شود گفت: وقتی قیمت همه کالاها روندی صعودی دارند چرا باید طلا و انس کاهشی شود؟ به صورت هفتگی بازارهای مالی در مناطق مختلف با انس طلا سنجیده می شوند و تغییرات آنها روی بازار طلا هم نشان داده می شود و وقتی که بازارهای مالی افت می کنند دولت ها در قیمت انس هم تغییر ایجاد می کنند.

محمدولی در پیش بینی بازار انس جهانی طلا گفت: به نظر می رسد ۶ ماهه دوم سال میلادی بازار طلا رشد خواهد داشت و طلا می تواند رتبه نخست را از نظر افزایش قیمت بین کامودیتی ها و محصولات معدنی پیدا کند.

او افزود: امروز هزینه تولید طلا گران شده و در کنار آن تقاضا برای خرید طلا بین کشورهای مختلف افزایش یافته و این محصول هم کمیاب شده، به همین دلیل روند صعودی قیمت انس جهانی همچنان ادامه دارد.

عضو انجمن تولیدکنندگان طلا و جواهر درباره بازار طلا در ایران هم گفت: در چند وقت اخیر هر وقت بازار طلا نوسان پیدا کرده، مردم بیشتر به خرید طلا اشتیاق پیدا کرده اند و به عبارت دیگر می توان گفت در کشور هر ساله ۴ ماه بازار به دلیل نوسانات تقاضا دارد و ۸ ماه است که بازار راکت است و تقاضایی وجود ندارد.

او با بیان اینکه طلا باید به عنوان یک سبد کالایی مانند گذشته دیده شود و مردم از زیورآلات استفاده کنند، اما در شرایط کنونی بیشتر خرید طلای آبشده برای حفظ ارزش پول هست، گفت: در چند روز اخیر که بحث آغاز مذاکرات برجام مطرح شده روی بازار طلا تاثیر گذاشته و حتی بحث جراحی اقتصادی و... هم روی قیمت تاثیر دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه