English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

اپراتورها بر چه اساسی صورتحساب مشترکان تلفن همراه را پیامک می‌کنند؟

پس از حذف قبوض کاغذی از سیستم اطلاع رسانی اپراتورهای ارتباطی و جایگزین سازی با اطلاع رسانی پیامکی صورتحساب، برخی مشترکان نسبت به این رویه اطلاع رسانی انتقاداتی دارند که اگر دلایل آن را بدانند، قطعا از میزان انتقاداتشان کاسته می شود.

اپراتورها بر چه اساسی صورتحساب مشترکان تلفن همراه را پیامک می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در طی چند سال اخیر همسو با گسترش تعداد مشترکان تلفن همراه و گذشتن از مرز صد درصد، اپراتورهای تلفن همراه پویش های مستقل خود با نگاه مسئولیت اجتماعی و با هدف حفظ محیط زیست را اجرا کردند.

این اقدام که شاید از بعد مقایسه با میزان اسراف منابع طبیعی در دیگر صنایع، ناچیز باشد اما نوعی نگاه حفظ منافع ملی را در خود دارد؛ از طرف دیگر با وجود بستر ارتباطی چون تلفن همراه ضرورتی به چاپ و صدور قبوض کاغذی هم نبود و لذا اپراتورهای تلفن همراه این تصمیم را به خود مشترکان سپردند تا در صورت تمایل با انصراف از دریافت قبوض چاپی، به نوبه خود در نگهداشت طبیعت نقش آفرینی کنند.

همزمان با انجام این پویش، اطلاع رسانی میزان مصرف به مشترکان از طریق ایمیل و پیامک در دستور کار قرار گرفت؛ این اقدام هوشمندانه با چندین سال تأخیر به سایر حوزه ها نیز راه یافت و امروز دیگر شاهد چاپ قبوض آب، برق، گاز و... نیز نیستیم.

اپراتورها از آن زمان، برای جلوگیری از متضرر شدن مشترکان و آگاه سازی آنان نسبت به میزان مصرف شان، پیامک های دوره ای را در سررسید موعد زمانی صدور صورتحساب های میان دوره و پایان دوره مشترکان، برای آنان ارسال می کنند.

این پیامک‌ها، مطابق با دستورالعمل های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همانطور که گفته شد جهت اطلاع رسانی و جلوگیری از مشکلات احتمالی، برای مشترکان ارسال می شود.

با احتساب این موضوع، شاید یکی از دلایل وضع این قانون و دستورالعمل، میزان شکایات و نارضایتی هایی بوده که پیش از ارسال پیامک های اطلاع رسانی به مشترکان صورت گرفته و لاجرم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را به این سمت کشانده تا با وضع دستورالعملی لازم الاجرا برای اپراتورهای تلفن همراه، مانع خسارت یا شکایات بیش از پیش مشترکان تلفن همراه در آینده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه