English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

همراه اول در کنار مردم برای عبور از مخاطرات کرونا

شیوع ویروس کرونا در یکسال گذشته مخاطراتی در حوزه سلامت، آموزش، فعالیت کسب و کارها و حتی معیشت مردم به وجود آورده و همراه اول برای عبور از این تنگناهای سخت نه تنها با ارائه خدمات بلکه با حمایت های مالی و ... همواره در کنار مردم بوده است.

همراه اول در کنار مردم برای عبور از مخاطرات کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، در حدود یکسال گذشته که کرونا در کشور شیوع یافته علاوه بر مخاطرات حوزه سلامت مشکلاتی را در زمینه آموزش، فعالیت کسب و کارها و حتی معیشت مردم به وجود آورده است که برای عبور از این تنگنای سخت شرکت هایی همچون همراه اول برای حل هر یک از این مشکلات اقدامات ویژه ای انجام داده است.

خدمات دسترسی به فضای مجازی برای تسهیل آموزش در اختیار ١٣ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، چهار میلیون دانشجو و ١٠٠ هزار استاد قرار گرفت، یکی از این بسترها سامانه شاد بود که توسط اپراتور اول کشور توسعه یافت و اینترنت تمامی اپراتورها به سمت این سامانه رایگان شد که شامل بسته ‎اینترنت ۲۰ گیگ برای معلمین کشور، یک سوم شدن تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها و عرضه سیم‌کارت انارستان بود.

شبکه هوشمند مدارس کشور

همچنین همراه اول در راستای تحقق «عدالت آموزشی» فاز نخست شبکه هوشمند مدارس کشور را در دستور کار قرار داد و برنامه اتصال بیش از ۷۶ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات تدوین شد، به طوری که با اجرای آن ۳۸ هزار و ۳۳۳ مدرسه شهری و ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسه روستایی در این طرح به پوشش شبکه هوشمند مدارس کشور خواهند پیوست. در حال حاضر هم حدود ٩۵ درصد روستاها به تلفن‌همراه و ٩٠ درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

هم اکنون بیش از 13 میلیون دانش آموز و حدود 114 هزار مدرسه در شبکه شاد احراز هویت شده اند و از خدمات این پلتفرم استفاده می کنند.

همراه اول در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، خدمات اینترنتی در بخش آموزش را توسعه داد و با ایجاد زیرساخت های سامانه شاد سطح ارتباط را تقویت کرد و از تجربه زیست بوم های قبلی خود هم برای ارتقای خدمات این سامانه استفاده کرد و نسخه جدید، شبکه شاد را به یک پلتفرم آموزشی تبدیل کرد که توانسته نیازهای بیش از 10 میلیون کاربر را بدون هیچ مشکلی پاسخگو باشد. 

مسئولیت اجتماعی همراه اول

با توجه به اینکه خطر شیوع ویروس کرونا در محیط های بسته و شلوغ بیشتر است همراه اول با تأکید بر مسئولیت اجتماعی به تازگی سامانه پارلمان مجازی ایران را رونمایی کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند درباره مهمترین طرح‌ها و لوایح با مردم مشورت و نظرات و پیام‌های مردمی را دریافت کنند. در واقع هر نماینده در پارلمان مجازی ایران دفتر مجازی دارد و مردم می‌توانند به جای صرف وقت و هزینه، مراجعات خود را از طریق دفتر مجازی انجام دهند.

پیش از این اپراتور اول تلفن همراه کشور برای حفاظت از سلامت مردم، بستر نوینی برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم ایجاد کرد که با در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان برای عموم مردم همه آنها می توانستند بدون اینکه در فضاهای بسته حاضر شوند به صورت آنلاین در هیات ها مشارکت داشته باشند.

در واقع همراه اول با همکاری پیام‌رسان بومی «روبیکا» این امکان را برای هیات‌های مذهبی سراسر کشور فراهم کرد که برگزاری مراسم‌ عزاداری را در دوران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا،  بدون کاستی برگزار کنند

البته همکاری های همراه اول تنها در حوزه فناوری و ارتباطات محدود نشد و مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان و رایگان کردن تماس ۶۰ هزار بهورز برای همدلی با کادر درمان را اجرایی کرد.

در همین مدت برای مناطق محروم بیش از ۱۶میلیون ماسک رایگان و بسته‌های معیشتی توزیع کرد و با مشارکت با سازمان حج در تهیه غذای مخصوص بیماران کرونایی و خانواده های بی بضاعت هم فعالیت ویژه ای داشت تا جایی که رئیس سازمان حج و زیارت از شرکت ارتباطات سیار ایران در همراهی با خادمان و کارگزاران این سازمان در تهیه، طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذای مورد نیاز بیماران متأثر از کرونا، تقدیر کرد.‌

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه