English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

مشارکت اپراتور همراه اول در تولید محتوای مجازی کودکان

در حال حاضر یکی از دغداه های خانواده ها در دسترس قرار گرفتن محتوای نامناسب در اختیار کودکان در فضای مجازی است، از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت و حمایت همراه اول، جشنواره ای با عنوان کودک آنلاین راه اندازی کرده تا با همکاری بخش خصوصی آموزش و تولید محتوای مناسب در دستور کار قرار گیرد

مشارکت اپراتور همراه اول در تولید محتوای مجازی کودکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزارت ارتباطات تصمیم دارد با بسترسازی شبکه و فضای مجازی در حوزه کودک آنلاین به عنوان شتابدهنده و هماهنگ کننده از طریق تولید محتوای جدید در راستای آموزش و هدایت استعدادها عمل کند و همراه اول نیز به عنوان اسپانسر جشنواره کودک آنلاین را همراهی خواهد کرد، حال از آنجایی که کشور دارای یک عقبه فرهنگی عمیق است که باید در شکل گیری جامعه نمایان شود. از این رو وزارت ارتباطات با کمک بخش خصوصی بر مبنای این مسئله، محتوای مناسب تولید می کند.

سید جمال هادیان طبایی زواره دبیر جشنواره کودک آنلاین در این رابطه ضمن اشاره به اینکه برخی اولیا نگرانی های نسبت به حضور فرزندان در فضای مجازی و بی اطلاعی از محتوای موجود، گفت: در حال حاضر کودکان و نوجوانان از تولیداتی در فضای مجازی استفاده می کنند که بیشتر آنها با سبک زندگی ایرانی و اسلامی مطابقت ندارد، در صورتی که شناسایی این استعداد ها و هماهنگی این نهادها کار علمی کمتری انجام شده و وزارت ارتباطات قصد دارد، با بسترسازی در فضای مجازی به عنوان شتابدهنده و هماهنگ کننده بین دستگاهی عمل کند. البته در این جشنواره سایر وزارتخانه ها و نهادهای مسئول  نیز مشارکت دارند و وزارت ارتباطات در این زمینه فقط به عنوان یک شتابدهنده برای تولید محتوای مناسب ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی عمل می کند.

در واقع جشنواره کودک آنلاین مربوط به وزارت ارتباطات است و تمام استعداد ها از سراسر کشور که ایده ای مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارند می توانند در این جشنواره شرکت کنند و ایده های منتخب با تایید هیات داوران مورد حمایت  قرار می گیرند. حال از آنجایی که استارت آپ های زیادی در زمینه محتوای ارتباطی شکل گفته اند همکاری با همراه اول با این شرکت ها می تواند مسیر تولید محتوا را هدفمند شفاف کند.

به گفته مسئولان وزارت ارتباطات ایده و ابتکار این جشنواره توسط این زارتخانه ارائه شده و تمام هزینه های این جشنواره توسط اسپانسر پرداخت می شود که در حال حاضر همراه اول به عنوان اسپانسر اصلی حضور دارد و به تدریج حامیان مالی و معنوی دیگری نیز به این جشنواره اضافه می شوند، بر مبنای برنامه ریزی ها مقرر شده به اثرهای برتر 50 میلیون تومان جایزه اهدا می شود و در مجموع بیش از 200 میلیون تومان برای نفرات برتر در بخش های مختلف جایزه در نظر گرفته شده و از تولید ایده های برتری که امکان تولید مداوم دارند حمایت می شود.

بررسی و آنالیز نشان می دهد جای تولیدات کودک در فضای مجازی در کشور خالیست و به همین دلیل موضوع بازاریابی نیز در جشنواره کودک آنلاین دیده شده و کمپین بزرگی نیز آغاز بکار کرده است که نتیجه آن تاکنون ثبت بیش از 30 ایده و فیلم در سایت جشنواره بوده است. از این رو بخشی از پهنای باند کشور در اختیار تولیدات محتوای نامناسب خارجی یا در واقع حوزه ای که تسلطی بر تولید محتوای آن نداریم هست که افزایش تولیدات مناسب در این حوزه، و در اختیار قرار گرفتن پهنای باند مناسب از سوی همراه اول برای تولیدات داخلی این فرایند تسهیل می شود. از این رو یکی از اهداف این جشنواره را شکستن انحصار تولیدات خارجی در حوزه کودک در فضای مجازی است. همچنین تقویت صنایع جانبی حوزه کودکان را یکی دیگر از اهداف و برنامه های جشنواره کودک آنلاین است که با افزایش تولیدات و تقویت حوزه تولید محتوای کودکان، برای صنایع مجاور مانند لوازم التحریر، پوشاک و اسباب بازی نیز ارزش اقتصادی مناسبی ایجاد می شود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه