English

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

تسهیلات ساخت مسکن گامی رو به جلو برای حل مشکل خرید ملک

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان توضیحاتی درباره میزان تاثیر گذاری تسهیلات اعطایی مسکن پرداخت.

تسهیلات ساخت مسکن گامی رو به جلو برای حل مشکل خرید ملک

علیرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  موج درباره تسهیلات اعطایی مسکن از سوی بانک ها برای حل معضل خانه دار شدن مردم گفت: تسهیلات ساخت و ساز و خرید مسکن که در قالب قانون جهش تولید ملی مسکن در نظر گرفته شده، بانک ها را مکلف می‌کند ۲۰ درصد از اعتبارات خود را صرف اعطای تسهیلات در حوزه مسکن کنند. 

مرحبا با تاکید بر اینکه تسهیلات مسکن یک حلقه از زنجیره حل مشکل مسکن است تاکید کرد که وام به تنهایی و به صورت قطعی نمی تواند مشکل خانه دار شدن مردم را حل کند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: قیمت مسکن در چند سال اخیر خیلی بالا رفته و فاصله زیادی بین تسهیلات اعطایی و قیمت خانه وجود دارد. 

مرحبا گفت: تسهیلات ساخت  ساز و خرید مسکن یک گام رو به جلو برای حل این مشکل است. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: مسکن یکی از پیش‌ران‌های بخش تولید است. وقتی مسکن‌سازی به صورت عمده ساخته شود به ازای هر ۱۰۰ متر ۲ و نیم شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود. 

مرحبا گفت: در سال هایی که مسکن مهر ساخته می شود نرخ بیکاری هم کاهش زیادی پیدا کرده بود و همه مشاغل مرتبط با خانه به نوعی درگیر بودند. 

مرحبا درباره راهکار اجبار بانک ها به اعطای وام گفت: بانک ها بر اساس قانون ملزم به پرداخت تسهیلات هستند و اگر در این زمینه از اجرای قانون سرپیچی کنند باید به بانک مرکزی جواب بدهند و مجلس و بانک مرکزی هم باید به ما پاسخ بدهد. 

مرحبا گفت: البته نکته ای که باید در زمینه اعطای این تسهیلات رعایت شود این است که باید سود کمتری از مردم گرفته شود و در حوزه تضامین هم با مردم سهل تر رفتار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی