English

مشکلات وام ودیعه مسکن مستأجران

بیش از یک میلیون نفر در صف تقاضا برای گرفتن وام ودیعه مسکن مستأجران هستند و وزارت راه و شهرسازی گزارش داده تنها هفت هزار نفر موفق به دریافت این وام شدند. با این حال دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفته این آمار خیلی بیشتر و در حد ۲۵۰ هزار نفر است.

مشکلات وام ودیعه مسکن مستأجران

به گزارش خبرگزاری موج، بخشی از این موانع در شعب بانک ها و بخشنامه های پرداخت وام است. شرایط سخت و پیچیده و شرایط ضامنین وام، همیشه مشکلی بزرگ برای دریافت وام بوده است. بانک ها بخش بزرگی از جمعیت کشور را برای ضمانت وام قبول نمی کنند و به سختی می توان فردی را پیدا کرد که شرایط کامل ضمانت را و همچنین خود نیز تمایل به انجام این کار داشته باشد.

هفته گذشته صحبت هایی در مورد همکاری و همراهی بانک ها برای سهل کردن شرایط ضامنین وجود داشت. گرچه این مسائل باید از ابتدای طرح مورد توجه قرار می گرفت. اما با این حال هنوز نیز به نظر نمی رسد صحبت های انجام شده، به نتیجه ای رسیده باشد.

بر اساس اعلام مقامات مسئول، ۱۸ بانک مسئولیت پرداخت وام ودیعه مسکن را بر عهده دارند. بانک‌های مسکن، ملت، ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه، رفاه، آینده، پاسارگاد، پارسیان، سامان، کارآفرین، مهرایران و کوثر وام ودیعه مسکن می‌دهند. اما برخی از متقاضیان به این بانک‌ها مراجعه کرده‌اند. اما از وام خبری نبوده.

در این میان برخی از افراد نیز بیان می کنند که با داشتن مدارک کامل و احراز همه شرایط، بانک ها همچنان از انجام کار و پرداخت وام سر باز می زنند. در بسیاری از موارد نیز بانک ها با اعلام تکمیل ظرفیت، متقاضیان را به شعب دیگر و یا بانک های دیگر ارجاع می دهند. همچنین موارد زیادی گزارش شده است که بانک ها اعلام می کنند که ظرفیت به کلی پر شده است و امکان ثبت نام وجود ندارد. این درحالی است معاون وزیر راه به تازگی اعلام کرده است که بودجه پرداخت وام ودیعه مسکن مستأجران نسبت به پارسال دو برابر شده است. تکمیل ظرفیت وام‌دهی بانک‌ها صحت ندارد.

با توجه به میزان اعلامی وام های پرداخت شده و افزایش بودجه برای سال جاری، به نظر می رسد تا تکمیل شدن ظرفیت، فرصت زیادی وجود داشته باشد. آمارها گفته معاون وزیر را تایید می‌کند. سقف اعتبار وام ودیعه مسکن ۱۰ هزار میلیارد تومان است. با فرض اینکه به طور میانگین به هر متقاضی ۴۵ میلیون تومان وام پرداخت شود باید حدود ۲۲۲ هزار متقاضی وام بگیرند. اما تاکنون بین ۷ تا ۱۴ هزار نفر وام ودیعه مسکن مستأجران را گرفته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه